Ik zeg altijd: als het niet goed is, dan is het niet goed en moet je niet ingewikkeld doen en opnieuw beginnen. Het idee achter vallen en opstaan, het...
‘Elk weet waar ‘t Almensch kerkje staat’, schreef de ongekroonde dichter van de Achterhoek A.C.W. Staring een slordige twee eeu...
Ieder moment valt de laatste Hospitality Management van dit jaar bij iedere hotelier op de mat. Een bijzonder volle editie voor de donkere dagen....
Hospitality Management bestaat 30 jaar en als ik de oudste column lees die ik op deze plek heb geschreven, dan wordt het tijd om met pe...
Waarschijnlijk is het momenteel gewoon een beetje een feestje voor veel horecaondernemers; weer volledig open binnen de anderhalvemetersamenleving, ga...
Gillian Tans is chairwoman en voormalig CEO van Booking.com. Het van origine Nederlands bedrijf wordt nauwlettend gevolgd door de hotellerie. In een u...
Deze week valt de hagelnieuwe Hospitality Management bij iedere hotelier op de mat. Een editie waarin het vakblad voor de hotellerie een nieuwe hoofdr...
Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...
Een ouderwetse uitspraak die past bij een 60+ adviseur en één waarvan u uiteraard denkt: 'wat heeft dit met mij als hoteleigenaar te...
Met een omzet van 27,5 miljard dollar - inclusief 10,9 miljard dollar partneromzet in 2019 - is BCD Travel een van de grootste zakenreisorganisaties t...
In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J....
Wanneer gaan we terug naar business as usual? Doemdenkers onder ons zullen denken: ‘nooit meer’ en helemaal ongelijk hebben ze n...
Over een aantal dagen valt de hagelnieuwe Hospitality Management bij iedere hotelier op de deurmat. Een inhoudelijk ijzersterk nummer met een int...
Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid...
Deze week valt de decemberuitgave van Hospitality Management bij alle hoteliers in Nederland op de mat. We warmen je alvast op met een voorproefje van...
Ten tijde van een pandemie is een focus op de gezondheid het allerbelangrijkste, dat weet iedereen. Wellness en saunabezoek kunnen een...
Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteer...
Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten...
Ik schrijf deze column midden in roerige tijden, waarin wij voor onze klanten druk aan het werk zijn om alle mogelijke hulp te mobiliseren. ...
Karton als bouwmateriaal, je ziet en hoort steeds vaker, met wisselend succes. Kijkers van ‘Ik Vertrek’ zullen beamen dat een kartonnen hu...
Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de g...
Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgen...
Ik ben als mens gek op extra aandacht, gewoon iets kleins speciaal voor mij. Eigenlijk gil ik om herkenning en erkenning, zoals al uw gasten, neem ik...
In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die ein...
De wereld komt langzamerhand in beweging voor een beter klimaat. Ons kabinet heeft grootste plannen, we hebben klimaattafels en klimaatmarsen, maar na...
Grote hotelketen gehackt, miljoenen gegevens van gasten liggen op straat. Nieuws van een paar weken geleden maar dat, als het goed is, alle hoteliers...
Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betre...
Recent was ik betrokken bij een hotel dat in de afgelopen twee jaar zijn rating op de verschillende boekingssites zag dalen met een procentpunt. De be...
Al een ‘mooie’ score op de reserveringssites? Gefeliciteerd! Waardering van uw gast is natuurlijk altijd erg mooi en zeker belangrijk voor...
Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat...
Eens in de zoveel tijd weten hoteliers je weer eens te verbazen met ongastvrije gebaren. Je hebt maanden van te voren een hotelkamer geboekt en vlak v...
Nog niet zo heel lang geleden was een voorbeeld van luxe in de hotellerie een badkamer met een bad. U kon daar zelfs nog een hogere kamerprijs voor vr...
De week is weer voorbij, dus tijd voor de weekendselectie. Wij selecteerden weer een paar artikelen om het weekend mee door te komen, of om te ontspan...
De mens zal steeds ouder worden...Dit is een terugkerend item in de media. Volgens medische profeten worden we in de toekomst allemaal 100 jaar of oud...
De nieuwste editie van Hospitality Management is uit! In deze bomvolle uitgave vindt u weer interessante interviews, achtergronden en need-to-know inf...
Regelmatig bespreken wij intern de trends die worden gespot door onze collega’s van horecatrends.com. Het blijft bijzonder om te zien dat bijvoo...
Een nieuw jaar staat op het punt van beginnen. De budgetten zijn gemaakt en het beleidsplan is af. De marktomstandigheden lachen u toe en u bent er kl...
Bij alles wat mensen doen, ondergaan of bedenken hebben zij een verwachting. Dit geldt bij elke menselijke activiteit, hoe groot of hoe klein ook. We...