Jammer voor Nederland en Trijntje dat 'onze' bijdrage niet goed genoeg werd bevonden door de rest van Europa. Weense hoteliers hebben
daarentegen niets te klagen. De spanning voor de muzikale strijd van het Eurovisie Songfestival 2015 stijgt in de Oostenrijkse hoofdstad.
*Nederlanders blijven thuis*
In de zoekdata van "Hotels.com":http://www.hotels.com is slechts een kleine stijging te zien in Nederlandse zoekopdrachten naar Wenen vanaf 6 augustus 2014, de dag dat Wenen werd gekozen als locatie, tot nu, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
*Australië*
Met een stijging van 10% scoort Nederland onder het wereldwijde gemiddelde van 28%. Bezoekers uit Turkije (91%), Noorwegen (72%) en Spanje (58%), zijn in grote getalen aanwezig bij het internationale spektakel, gebaseerd op de grote stijging in de zoekopdrachten. Opmerkelijk is tevens dat Australië, het land dat dit jaar debuteert in het Eurovisie Songfestival, bijzonder begaan lijkt met hun inzending Guy Sebastian. Het aantal zoekopdrachten is toegenomen met maar liefst 41% ten opzichte van vorig jaar. Dit is in scherp contrast met Rusland (-12%) en Denemarken (-15%), waarbij de zoekopdrachten naar Wenen juist afgenomen zijn.
*Verschil in zoekopdrachten naar Wenen tussen 6 augustus 2013 tot 10 april 2014 en 6 augustus 2014 tot 10 april 2015:*
91% Turkije
72% Noorwegen
58% Spanje
53% Zwitserland
47% Frankrijk
41% Australië
38% Verenigde Staten
25% Italië
14% Ierland
14% Duitsland
10% Nederland
8% Zweden
3% Oostenrijk
0% Finland
-12% Rusland
-15% Denemarken
~Bron foto: Wikimedia~
Weense hoteliers ontvangen veel Australiërs
20 mei 2015