Accor brengt tien toonaangevende bedrijven uit heel Europa samen om op 9 en 10 mei 2023 haar raad van advies, Masters of Travel, te organiseren.
De ‘Advisory Board’ werd in 2021 opgericht om een visie te ontwikkelen voor zakelijke reizen en corporate meetings, na de pandemie. Het panel zal Europese zakelijke leiders verantwoordelijk voor ‘corporate travel’ uit tien sectoren verbinden met senior executives van Accor om de corporate prioriteiten in het nieuwe tijdperk van zakelijke reizen te onderzoeken. Afgevaardigden zullen afkomstig zijn van toonaangevende bedrijven uit meerdere sectoren, waaronder de technologiesector, de juridische sector, de energiesector, de ingenieurssector, FMCG, de farmaceutische industrie en professionele diensten.
Executives uit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, Luxemburg, Spanje en Polen zullen samenkomen in België, in het Le Louise Hotel Brussels. De ‘Carbon Footprint’ van het evenement is berekend met behulp van Accor's Carbon Calculator. Koolstofcompensatie wordt behandeld via gecertificeerde koolstof credits. Koolstofkredieten zijn een investering in emissiereducties om de overgang naar een koolstofarme economie te stimuleren.
Onderwerpen voor discussie tijdens het evenement zullen onder meer milieu, maatschappij en governance (ESG) omvatten, als een voortdurende belangrijke focus voor zakelijke reisorganisatoren en de hospitality-industrie. De groep zal ook kijken naar de slimste manieren voor bedrijven om betalingen te beheren, kwesties rond de toenemende neiging van zakenreizigers om werk en vrije tijd te combineren en hoe hospitality-bedrijven zakelijke reizigers beter kunnen ondersteunen via loyaliteitsprogramma's.
Sophie Hulgard, Chief Sales Officer, Accor en Co-Host van Masters of Travel: "De wereld van zakelijk reizen verandert nog steeds snel en zowel klanten als hospitality-bedrijven moeten leren zich aan te passen aan de nieuwe eisen en prioriteiten van organisaties en zakenreizigers. Het Masters of Travel-evenement is van onschatbare waarde geweest bij het vormgeven van onze gedachten over zakelijk reizen en het is cruciaal dat we deze dialoog voortzetten om volledig te begrijpen wat bedrijven denken en samenwerken om oplossingen te creëren die aan hun doelstellingen voldoen."
Het bestuur zal haar bevindingen, inzichten en acties delen als onderdeel van een reeks van drie rapporten die Accor in de komende maanden zal ontwikkelen, respectievelijk gericht op vrijetijdsreizen, zakenreizen, en MICE.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.