Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website.
Deze week een interview uit 2006 met Bas Tolmeijer en Francesco Monaco, directeuren van het European Hotel Management (EHM). De portefeuille bestond in 2006 uit acht hotels in Nederland. De ambities reikten ver in 2006. in 2018 werd EHM verkocht aan het Israelische Fattal Hotels.
Een greep uit het interview uit 2006: 'Naar eigen zeggen richt EHM zich het liefst op de overname van noodlijdende papa-en-mamahotels; met een omzet van twee tot drie miljoen; als koopobject te groot voor particulieren en te klein voor de ketens. De projecten worden alleen aangenomen op basis van rekensommen. Niks gaat op gevoel. Wel op inzicht en ervaring trouwens. EHM neemt over wat niet loopt, zolang het maar hotelgerelateerd is.'
"We maken eenvoudige deals met eigenaren en personeel", verduidelijkt Tolmeijer. "We zoeken altijd naar eenvoudige oplossingen en streven ernaar alles zo simpel en overzichtelijk mogelijk te houden."
Lees het hele interview met Tolmeijer en Monaco uit 2006 hier.
Meer lezen?
In het dossier '30 Jaar Hospitality Management' bundelen we spraakmakende verhalen en interviews uit vervlogen tijden. Het dossier bezoek je via deze link.