Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website.
Dit keer een achtergrondartikel uit 2005. Het jaar dat Youtube werd opgericht, de orkaan Katrina langs de zuidkust van de Verenigde Staten raasde en het jaar Paus Johannes Paulus II overleed.
In de hotellerie speelde de vraag hoe de branche de hotelgast aan de hotelbar kon binden. De hotelbar was de plek die er was omdat een hotel nou eenmaal een bar nodig heeft. Succesvol een hotelbar exploiteren was moeilijk.
Wie een hotel boekt, denkt voornamelijk aan slapen en de gelegenheid tot dineren of ontbijten. In de middag- of avonduren aan de hotelbar zitten is iets wat bij veel minder gasten in het hoofd opkomt. Wellicht omdat bij het fenomeen 'bar' eerder gedacht wordt aan kroegen ergens in het centrum van de bezochte stad of vakantieplaats.
In dit artikel komen hoteliers aan het woord die meer uit de hotelbar hebben weten te halen. Hoe dat anno 2005 eruit zag leest u in dit uitgebreide achtergrondverhaal.
Meer lezen?
In het dossier '30 Jaar Hospitality Management' bundelen we spraakmakende verhalen en interviews uit vervlogen tijden. Het dossier bezoek je via deze link.