17 jaar geleden in Hospitality Management: Promotiestructuur

Auteur: Redactie
2 juli 2021
17 jaar geleden in Hospitality Management: Promotiestructuur

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website.

Dit keer een achtergrondartikel uit 2004. Het Nederlands elftal werd door Portugal uitgeschakeld op het EK,Vladimir Poetin werd herkozen als president van Rusland, Theo van gogh wordt in dit jaar vermoord en aan het eind van het jaar raast een gigantische tsunami door de Indische Oceaan met meer dan 200.000 doden tot gevolg. 

In 2004 was de Nederlandse toeristische marketing- en promotiestructuur - inbegrepen die van de VVV's -  al tijden onderwerp van discussie. Er heerste onvrede over de inefficiëntie, de versnippering en de overlap van activiteiten. Koninklijk Horeca Nederland, HISWA Vereniging en RECRON sloegen daarom in 2004 de handen ineen en gaven een aanzet tot verandering.

Op provinciaal, regionaal en stedelijk niveau waren uiteenlopende marketing- en promotieorganisaties actief. Niet zelden was de continuïteit van deze organisaties zorgwekkend en was er geen sprake van een duidelijke taakafbakening, noch van een goede samenwerking. Overlapping van activiteiten is het gevolg.

Welke structuren werden aangebracht om de efficientie te verhogen leest u in het uitgebreide artikel, misschien kunnen we er nu nog iets van opsteken.

Meer lezen?

In het dossier '30 Jaar Hospitality Management' bundelen we spraakmakende verhalen en interviews uit vervlogen tijden. Het dossier bezoek je via deze link

Overig nieuws