Louvre Hotels Group (LHG) zal de komende jaren haar internationale positie verder versterken. In het bijzijn van de Franse en Chinese
premiers heeft de hotelgroep een strategische overeenkomst gesloten met de Chinese bank ICBC. Met de beschikbare 2,5 miljard Euro kan Louvre Hotels Group haar hotelportfolio renoveren en verder uitbreiden.
*Doelstellingen nastreven*
ÂDankzij de overeenkomst met ICBC kunnen we onze ambitieuze doelstellingen nastreven. We zien veel mogelijkheden om onder andere in Europa verder uit te breiden door middel van organische groei, overname van hotelketens en renovatie van onze huidige hotelsÂ, aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group. De groeistrategie is in 2012 ingezet en komt nu in een stroomversnelling. Roulot vervolgt: ÂIn Frankrijk zullen wij vooral met het merk Golden Tulip uitbreiden in de grote steden. Prioriteit in Duitsland is de lancering van het merk Première Classe en in Groot-Brittannië ligt de focus op het verder ontwikkelen van de merken Campanile en Golden Tulip.Â
*Overname*
Sinds 1 maart jl. is Louvre Hotels Group overgenomen door het Chinese Jin Jiang Hotels. Door deze overname is één van de grotere internationale hotelketens ontstaan. ÂDe overname biedt ons tal van voordelen. Op de eerste plaats worden de IT-, inkoop- en finance-systemen geïntegreerd. Bovendien zullen wij de positie van onze merken Campanile en Golden Tulip verder versterken op de Chinese markt. Nog voor het einde van het jaar zullen we in Shanghai daarvan al het resultaat kunnen zienÂ, aldus Roulot.
*Samenwerking in de VS*
Vorige week kondigde Louvre Hotels Group aan dat het een samenwerking heeft getekend met de Amerikaanse keten Magnuson Hotels, die in totaal over meer dan 1.000 hotels in de Verenigde Staten beschikt. ÂDeze samenwerking biedt volop mogelijkheden om ons distributieplatform op de Amerikaanse markt te optimaliseren en geeft ons een sterkere onderhandelingspositie met OTAÂsÂ, besluit Roulot.
2,5 miljard euro voor Louvre Hotels Group
15 juli 2015