Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. De afgelopen dertig jaar heeft de hotellerie zich razendsnel ontwikkeld; van een vrij conventionele business naar een adaptieve business.
De opkomst van Booking.com, airbnb, de groei van het aantal merken, de technologische ontwikkelingen... Hospitality Management maakte het allemaal van dichtbij mee.
Deze week start deze serie met een verhaal uit 1995. De gulden was nog het betaalmiddel, Wim Kok de premier van het land, kinderen speelde met Flippo’s op straat en de wereld was in de ban van het wereldwijde web. Zo ook de hotellerie. Wat kon de branche daarmee? Was ‘cyberspace’ de hoop voor de hotellerie of slechts een hype?
Met de titel ‘Hoop of hype?’ opende het vakblad voor de hotellerie ruim 25 jaar geleden een artikel over het wereldwijde web. Lees het hele artikel hier.
Meer lezen?
Meer lezen uit vervlogen tijden? Het team van Hospitality Management heeft een digitaal dossier aangemaakt waar bijzondere verhalen (en dat zijn er nogal wat) zijn gebundeld.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.