De natte hoek is voor veel vrouwelijke gasten een bepalend onderdeel van de hotelervaring. Voor veel mannen trouwens ook. Daarom moet de hotelbadkamer absoluut niet onderdoen voor die van de gasten thuis. En hoe krijg je dat als hotelier voor elkaar? Bovendien zijn er veel guest supplies op de markt die het verschil maken.
Trend 1: Een bad van schuim
Schuim kom je wel vaker tegen in het bad, maar een bad gemaakt van schuim zie je zelden. Daar komt verandering in, want er is een bad op de markt dat gemaakt is van een speciaal schuim. Het bestaat uit drie lagen: een binnenlaag, een buitenlaag en een flexibele binnenlaag die de warmte vasthoudt. Het bad is zo flexibel dat het zich vormt naar de gebruiker. Bovendien komt er bijna geen waterdamp vrij, dus schimmel is ook verleden!
Trend 2: Dun keramiek
Dun, dunner, dunst… In de wereld van keramiek is dun dé absolute trend. Door het gebruik van een speciale keramiekmassa kunnen opzetbakken met een randdikte van slechts vijf millimeter worden gerealiseerd. Deze bakken zijn bovendien slagvast en onderhoudsvrij.
Trend 3: Industriële uitstraling
Een ligbad in een stalen frame of een betonnen vloer… De industriële look is nog steeds in. Gelukkig hoef je geen pijpen weg te werken wanneer je kiest voor deze look; dat scheelt weer.
Trend 4: De natuur in de badkamer
Nee, u hoeft geen bevers los te laten in de hotelkamers. Een plant op de badkamer is genoeg. Met name de planten die goed gedijen in de Amazone zijn een goede aanwinst voor de sanitaire ruimte. Wat dacht u van een calathea bij het bad of een parapluplant naast het toilet? De planten zien er niet alleen mooi uit, maar zuiveren de aanwezige lucht in de ruimte. Ook het gebruik van natuurlijke materialen, zoals hout en klei, geven een warme uitstraling aan de badkamer.
Trend 5: Op zichzelf staande baden
Met of zonder pootjes? Dat maakt niet uit, het voordeel van een losstaand bad? Dat de badkamer er niet uit ziet alsof hij zo uit de doos komt. Bovendien kan het bad ook buiten de sanitaire ruimte geplaatst worden, wat een leuk effect geeft.
Investeringen in wellness gestegen
Uit cijfers van Hotelbouwplannen blijkt, dat het aantal verbouwde, nieuwgebouwde en gerenoveerde hotelkamers dit jaar veel hoger ligt dan in 2015. Sterker nog: het aantal ligt al hoger dan in 2015, terwijl de tellingen van november en december nog niet zijn bijgewerkt. Opvallend is de toename van het aantal wellnessfaciliteiten in de cijfers van Hotelbouwplannen.
HM302016