Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website.
Dit keer een achtergrondverhaal over het ontbijt uit 2014. Een verse cappuccino en een croissantje met jam. Of kiest de hotelgast voor de bakker op de hoek? Het ontbijt heeft altijd al veel aandacht van iedere hotelier gehad. Hoewel het traditionele hotelbuffet door menig kenner al verschillende keren is afgeschoten, is het anno 2021 nog altijd aanwezig en vaak een wens vanuit de gast.
De concurrentie wat betreft het hotelontbijt wordt steeds groter. Voor de lunch bestaan al langer tal van opties en alternatieven. Is het hotelontbijt nog wel winstgevend, of wordt het louter gezien als een verplichting? In dit artikel gaan we terug naar 2014. Hoe keek de hotellerie zeven jaar geleden naar het ontbijt als 'monyemaker'? Je leest het hier.
Meer lezen?
In het dossier '30 Jaar Hospitality Management' bundelen we spraakmakende verhalen en interviews uit vervlogen tijden. Het dossier bezoek je via deze link.