In China worden op het moment zoveel nieuwe hotelkamers gebouwd dat op sommige deelmarkten de vraag ruimschoots wordt overstegen.
*Focus op China*
Veel Chinese en internationale hotelbedrijven hebben hun pijlen op de Aziatische markt gericht. Voor veel ondernemingen is China een speerpunt.
*Negatieve trend*
De sinds een aantal jaar aanhoudende realisatie van nieuwe hotelkamers op grote schaal begint volgens Horwath HTL negatief door te werken op de operationele resultaten van Chinese hotels.
*Slechte ontwikkeling*
Op drie van de vier belangrijkste deelmarkten in de Chinese hotellerie, Chongqing, Tianjin en Suzhou, is het aanbod inmiddels groter dan de vraag. Hoewel het aanbod nog niet significant hoger ligt dan de vraag lieten deze gebieden de afgelopen jaren de slechtste RevPAR ontwikkeling zien.
*Doelstellingen niet gehaald*
Slechte resultaten op het gebied van de gemiddelde opbrengst per kamer betekent dat de gewenste investeringsdoelstellingen niet altijd gehaald kunnen worden.
~Frank Lindner~
Aanbod nieuwe hotels China overstijgt vraag
27 maart 2012