Accor maakt vandaag bekend dat Omer Acar is benoemd tot CEO Raffles & Orient Express. Zijn benoeming gaat in op 1 maart 2023.
Omer is een specialist in luxe gastvrijheid en een gerespecteerd leider met hoge normen en een diepgaande kennis van de wereld van luxe. Hij brengt zijn sterke expertise en zijn algehele passie voor merken mee naar Accor en zal Raffles en Orient Express helpen om wereldwijd steeds meer te schitteren en verder uit te breiden.
Omer zal werkzaam zijn in New York. Hij rapporteert rechtstreeks aan Sébastien Bazin in het Luxury & Lifestyle Executive Committee en zal nauw samenwerken met de andere merk-CEO's van de divisie. Om het bereik en de bekendheid van de Groep in de Verenigde Staten te vergroten, zal Omer ook verantwoordelijk zijn voor de vertegenwoordiging van Accor op de Noord-Amerikaanse markt.
Omer Acar is afgestudeerd aan het Hotel Institute Montreux en de Hawaii Pacific University, en heeft een certificaat van de Cornell University. Hij begon zijn carrière bij Four Seasons in verschillende operationele functies in verschillende hotels in de Verenigde Staten en Egypte. Hij verhuisde naar Harrods in Engeland als Group Director of Food & Beverage in 2005, werd benoemd tot General Manager van het Ritz in Parijs in 2006 en verhuisde vervolgens naar Le Royal Monceau - Raffles Parijs in dezelfde hoedanigheid in 2011.
In 2014 trad hij in dienst bij Katara Hospitality als Managing Director voor Europa en Amerika, waar hij toezicht hield op 18 hotels, waaronder The Plaza in New York, Peninsula in Parijs, Carlton in Cannes, Excelsior in Rome, Grosvenor House en The Savoy in Londen.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.