Vijf jaar na de lancering heeft Le Club Accorhotels, Accors gratis loyaltyprogramma, al meer dan 15 miljoen leden. Vandaag lanceert Accor een genereuzer programma dat beloningen toekent aan loyale gasten die
verblijven in 2700 hotels wereldwijd, verdeeld over het luxe- tot aan het economy-segment.
*Langdurige merkvoorkeur*
Deputy Chief Executive Officer, Vivek Badrinath verklaart: "Het verhogen van klantloyaliteit creëert een langdurige merkvoorkeur voor onze hotelmerken. Deze tijd, en met name de digitale revolutie, stelt ons in staat om onze dienstverlening verder af te stemmen op heersende verwachtingen. Want zodra gasten een Accor-hotel bezoeken, verwachten ze dat hun loyaliteit door ons wordt erkend en beloond." Le Club Accorhotels is het enige hotelloyaltyprogramma waarbij klanten hun punten kunnen inzetten, onafhankelijk van tijdstip, datum of beschikbaarheid. Deze flexibiliteit maakt het programma volgens Accor uniek in de hotelsector.
*Loyaltyprogramma*
Accor wil met de vernieuwde dienst gasten zowel vóór- als tijdens het verblijf belonen. Voorafgaand aan het verblijf krijgen leden van Le Club Accorhotels toegang tot speciale kortingstarieven die kunnen oplopen tot 50%. Tijdens het verblijf zijn er speciale diensten beschikbaar voor de leden, zoals een priority check-in, kamer-upgrades en een late check-out.
*Digitaal*
Isabelle Birem, Accors SVP Customer Relations en Loyalty vertelt: "De opkomst van digitale technologie heeft het gedrag van consumenten in de hotelsector blijvend veranderd. 'Big Data' wordt hierdoor een belangrijk instrument. Het Le Club Accorhotels-programma is ons primaire instrument om onze kennis over de voorkeuren van de gast te vergroten. Hiermee kunnen we vaste gasten op maat gemaakte aanbiedingen sturen en beter reageren op hun verwachtingen." Alle leden van Le Club Accorhotels kunnen via een persoonlijke account op accorhotels.com hun huidige aantal loyalty-punten checken, gepersonaliseerde aanbiedingen verzilveren, boekingen nalezen, de vorige beloningen en privileges inzien en beloningen kiezen. Deze bestaan uit boekingskortingen en vouchers van partners van Accor.
*App en Facebook*
Ook via de Accorhotels.com app kunnen gebruikers overal zien over hoeveel punten ze beschikken. Verder fungeert de app als digitale loyalty card. Le Club Accor-leden kunnen bonuspunten verdienen als ze via Facebook inchecken met 'Places by Le Club Accorhotel'. De Facebookpagina van Le Club Accorhotels heeft op dit moment meer dan 240.000 fans.
Le Club Accorhotels geldt niet voor de hotelketens hotelf1 en ibis budget.
"*Meer lezen over Accor? Klik hier*":http://www.hospitality-management.nl/?q=accor+hotel+groep&x=zoeken
~Christel Tuin~
Accor breidt loyaltyprogramma uit
23 juli 2014