De teller van het aantal Mercure hotels van Accor staat wereldwijd op 700. Het hotelbedrijf wil dit opschroeven naar 1.000. In de komende vijf jaar moeten er per jaar gemiddeld 60 hotels
bijkomen. Het leeuwendeel van de nieuwe hotels moet aansluiting vinden bij Accor via franchiseovereenkomsten.
*Vakkennis gezocht*
In het middensegment wordt 70 procent van de hotels door onafhankelijke hoteliers gerund. Die zouden wel oren hebben naar marktexpertise en ondersteuning, vooral om mee te kunnen komen in de digitale revolutie. Mercure moet ze daarbij helpen, dat beweert Christophe Alaux, COO voor Mercure & MGallery Europe.
*Groter plan*
De expansiedrift maakt deel uit van een groter plan waarmee het hotelmerk wordt opgefrist. Zo komt er een verdere standaardisatie en garantie op de service die in de hotels wordt geleverd. Ook komt er een modernere visie op de beleving van de hotelgast en werkomgeving voor het personeel. Verder wordt er geld uitgetrokken voor een nieuw uiterlijk van het merk en de kamers, nieuwe F&B-concepten en -ruimtes, nieuwe zakelijke diensten, trainingen voor hotelpersoneel, en een wereldwijde marketingcampagne.
~Frank Lindner~
Accor: er komen 300 Mercure hotels bij
27 juni 2013