Met een record aan nieuwe hotels en een sterke transformatie in de lifestyle sector, met name door de acquisitie van 14 nieuwe merken in dit segment, is het een historisch jaar voor AccorHotels. Met de opening van 100.000 nieuwe hotelkamers in 2018, inclusief organische groei en acquisitie, heeft de AccorHotels groep haar positie als internationale leider weten te versterken in de snelst groeiende markt die gekenmerkt wordt door door sterke en iconische merken. AccorHotels bereikte een prestatierecord met bijna 500 nieuwe hotels in 2018, een toename van 110 hotels ten opzichte van 2017.
Gaurav Bhushan, Hoofd Ontwikkeling van Accor, zei: “Ook dit jaar heeft Accor bewezen haar eigen grenzen te kunnen verleggen. Het is slechts een jaar geleden dat Accor haar internationale positie wist te versterken door de symbolische mijlpaal van 100 landen te passeren. Nooit eerder in haar geschiedenis heeft Accor zoveel hotels geopend als in het jaar 2018. Daarnaast heeft Accor ook haar positie in de lifestyle sector drastisch versterkt. In zeer korte tijd hebben onze teams met succes een sterk en uitgebreid merkenportfolio samengesteld in deze sector, waarmee ze de zeer hoge vraag in alle segmenten, voor merken van economie tot luxe, tegemoet zijn gekomen.”