Accor kondigt vandaag de wereldwijde uitrol aan van haar digitale sleuteloplossing, 'Accor Key', in lijn met de strategie van de hotelgroep om een contactloos gastentraject in haar faciliteiten aan te bieden. Deze nieuwe stap voor Accor bevestigt de ambitie om te innoveren en te investeren in hoogwaardige technologische oplossingen.
De focus van de uitrol zal liggen op het bieden van een sleutelloze deuropeningsoplossing aan gasten, zonder dat dit ten koste gaat van de menselijke benadering die gasten nodig hebben. Bij aankomst op hun bestemming ontvangen gasten hun kamersleutel virtueel na het downloaden van Accor's digitale sleutel app. Gasten krijgen vervolgens toegang tot kamers, vergaderzalen en toegang tot de verdiepingen via liften met behulp van hun smartphone.
Bij het verlaten van het hotel wordt de mobiele sleutel automatisch gedeactiveerd. Na succesvolle proefprogramma's in Noord-Amerika, Europa en Azië, zal de uitrol van start gaan in alle nieuwe Accor hotels die in 2021 worden geopend en worden uitgebreid naar bestaande hotels met een doelstelling om dit jaar 500 hotels uit te rusten met Accor Key, en ten minste 50 procent van alle kamers binnen het netwerk binnen de komende vijf jaar.
In de volgende uitgave van Hospitality Management staat een uitgebreid interview met Erwin van der Graaf, Vice President Operations van Accor. Houd de brievenbus en de website goed in de gaten.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.