Om in te spelen op de veranderende vergadermarkt lanceert Accor het nieuwe vergaderconcept All Connect. In dit nieuwe hybride vergaderconcept gaat het Franse bedrijf de samenwerking aan met Microsoft Teams.
Door de merken en de servicecultuur van Accor te combineren met de vergader- en samenwerkingstechnologie van Teams, wil Accor met dit nieuwe aanbod zakelijke klanten en meetingplanners in staat stellen om fysieke in-hotel vergaderingen te combineren met virtuele interacties op meerdere locaties tegelijkertijd. De vergaderingen vinden plaats op het Microsoft Teams platform, waar deelnemers virtueel contact kunnen leggen en samenwerken.
Microsoft Teams Rooms en Surface Hub 2S verbinden mensen ter plaatse met degenen die op afstand met toonaangevende audio- en video-ervaringen. Mensen kunnen inhoud presenteren en virtuele deelnemers zien alsof ze in dezelfde ruimte zijn. Met deze oplossing kunnen Accor-gasten en hun vergaderplatforms samenkomen via professionele vergaderervaringen. Het concept zal zich voornamelijk richten op kleine vergaderingen (8 tot 50 fysieke deelnemers).
Uit onderzoek van Accor blijkt dat fysieke bijeenkomsten die door de Meetings & Events klanten in 2021 zijn gepland de helft zal switchen naar virtuele formats. Zeventig procent van respondenten ziet hybride vergaderingen als een belangrijke dienst in de toekomst.
Bovendien blijkt uit sectoranalyse dat de trend naar evenementen en vergaderingen op afstand waarschijnlijk zal aanhouden na de pandemie, zelfs als bedrijfsbudgetten terugkeren naar het niveaus. Het hybride vergaderaanbod van Accor zal een nieuwe inkomstenstroom voor het Franse bedrijf vormen, aangezien de zakelijke klanten zich zullen richten op duurzamere zakenreizen.
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.