'De verwachtingen van de reizigers zijn veranderd. Klanten zijn nu steeds meer gericht op hotelervaringen die de mensen en de wereld om hen heen respecteren. Inspelend op nieuwe trends, herschrijft Accor de regels en presenteert 'Greet', een nieuw alternatief voor duurzaam toerisme dat milieuoverwegingen combineert met een maatschappelijk verantwoorde aanpak voor reizigers die op zoek zijn naar authenticiteit.' In de komende tien jaar moeten er in Europa 300 van deze 'unieke' hotels openen.
Bovenstaande tekst heeft Accor zelf geplaatst op de perspagina, maar blijkbaar blijft het voor grote hotelmerken lastig om aan te sluiten bij de wensen van de moderne hotelgast. Accor had immers al ruim twintig merken... De doelgroep van Greet is de milieubewuste reiziger, die een lage ecologische footprint wil achterlaten en formaliteiten achterwege wil laten. Het is een budget (economy) merk binnen het portfolio.
Bij Greet worden ruimtes niet langer gestandaardiseerd, maar wordt de focus gelegd op tweede kansen en het optimaliseren van wat al bestaat om hotels nieuw leven te geven en warme en vriendelijke locaties te creëren. Franck Gervais, CEO Europe Accor: "Accor heeft sinds zijn oprichting altijd aandacht besteed aan de behoeften van zijn partners en franchisenemers. Door ons plan om ons merkenportfolio, gelanceerd door Sébastien Bazin, uit te breiden, houden we vast aan ons engagement om onze klanten altijd onvergetelijke ervaringen te bieden en tegelijkertijd ons netwerk van franchisenemers te ondersteunen. Met de lancering van de groet willen we eenvoudigweg een ideale oplossing bieden aan de onafhankelijke hoteleigenaars door een merk aan te bieden dat de vernieuwing van de bestaande hotelstructuren combineert met een kostenbeheersing, zowel op het vlak van renovatie als herontwikkeling van de ruimtes".
Fotro: Martel Antoine