Hotelbedrijf Accor trekt 150 miljoen euro uit voor de renovatie en rebranding van de meer dan 1.500 budgethotels die deel uitmaken van het nieuwe Ibis. De aanpassingen zijn het gevolg van
de herpositionering van de hotelmerken all seasons en Etap/Formule1 tot Ibis Styles en Ibis Budget naast de bestaande ibis hotels.
*Grote en kleine aanpassingen*
915 Ibis hotels houden hun naam en krijgen een kleine opfrisbeurt. 130 all seasons hotels worden Ibis Styles. De merendeels langs de snelwegen gelegen 515 Etap en Formule1 hotels worden omgevormd tot Ibis Budget. Hier zullen de wijzigingen aanzienlijker zijn.
*"We willen snel gaan"*
Yann Calliere, president en coo bij Accor, zegt: "Wij financieren de veranderingen en de nieuwe beeldmerken. Waarom? Omdat we snel willen gaan. Voor het beste effect kunnen we beter niet achterover leunen, dat zou het proces vertragen."
Accor is momenteel nog op zoek naar een roerganger voor het vernieuwde hotelmerk Ibis.
~Frank Lindner~
Accor steekt 150 miljoen in Ibis-merken
3 oktober 2011