Vorige week berichtten wij reeds over het nieuwe platform van Accor. Nu is er dan ook een officieel persbericht, waarin duidelijker wordt
hoe het platform werkt. AccorHotels versterkt zijn digitale dynamiek door zijn distributieplatform AccorHotels.com te transformeren tot een open marktplaats voor een selectie van onafhankelijke hoteliers. Dit platform zal vanaf juni 2015 geleidelijk aan toegankelijk zijn voor hoteliers in de eerste doelmarkten. Gasten kunnen het platform raadplegen vanaf juli 2015. De bedoeling is om op termijn meer dan tienduizend hotels in driehonderd grote steden wereldwijd aan te bieden, wat zou neerkomen op een verdrievoudiging van het aantal hotels op AccorHotels.com. Dit initiatief maakt deel uit van de transformatie die de groep AccorHotels in 2013 is gestart.
*Kwalitatief distributiekanaal*
De onafhankelijke hotels die naast de eigen hotels op AccorHotels.com zullen staan, worden geselecteerd op basis van diverse hotelcriteria en gastenrecensies. AccorHotels.com is nu al het grootste online boekingsplatform voor hotels in diverse landen zoals Frankrijk, Brazilië, Australië en Duitsland en zal nu ook onafhankelijke hoteliers een krachtig alternatief bieden voor een kwalitatief distributiekanaal. Dit nieuwe aanbod garandeert hen transparante advertentieregels, toegang tot klantengegevens en competitieve commissies.
*Fastbooking*
Binnen het nieuwe B2B-aanbod vervolledigt dit initiatief de diensten ontwikkeld door Fastbooking, een bedrijf dat in april door de groep AccorHotels werd overgenomen. AccorHotels biedt voortaan een ruimere waaier van digitale en technische oplossingen aan al zijn partners en geeft ook meer ondersteuning om een betere visibiliteit en een toename in het aantal rechtstreekse online boekingen te garanderen. Dit initiatief komt tijdens de eerste twee jaar van de implementatie neer op een bijkomende investering van ongeveer tien procent van het totale bedrag van het digitale plan dat in oktober 2014 werd voorgesteld. Vanaf het derde
jaar zal het initiatief bijdragen tot de groei. ÂDe transformatie van ons distributieplatform in een open marktplaats is een belangrijke stap voor AccorHotels en is het resultaat van een nieuwe aanpak binnen onze activiteiten en ons businessmodel. AccorHotels geeft onafhankelijke hoteliers de kans om met zijn digitale diensten te werken en om klanten meer hotels en bestemmingen aan te bieden en een ruimere keuze te geven. We worden een vertrouwde, selectieve en transparante aanbieder en versterken hiermee de grondige transformatie die de groep AccorHotels sinds 2013 doorvoert. Deze initiatieven en de lancering van de nieuwe AccorHotels-app hebben hetzelfde doel: ze zijn ontworpen om de inhoud van ons digitaal ecosysteem continue te verrijken en onze positie als pionier en baanbreker in de hotelsector te versterken, aldus Sébastien Bazin, Voorzitter en CEO van AccorHotels.
*Doeltreffender*
Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer Marketing, Digital, Distribution and Information Systems vertelt verder: ÂDankzij ons digitaal plan dat we volop aan het uitrollen zijn, de overname van Fastbooking die ons in staat stelt om een assortiment van hoogstaande technologische diensten voor hoteliers aan te bieden en het openstellen van de marktplaats, neemt AccorHotels het initiatief om de combinatie van digitale ervaring en expertise in de hotelsector doeltreffender te maken.Â
*App*
De groep AccorHotels lanceert vandaag ook een nieuwe versie van zijn mobiele AccorHotels-app. Alle apps van de verschillende merken zijn nu samengebracht in één app voor alle hotels van de groep AccorHotels, en vanaf deze zomer worden ook alle onafhankelijke hotels toegevoegd die op het boekingsplatform worden aangeboden. De AccorHotels-app streeft ernaar een van de drie meest gebruikte reisapps te worden voor mobiele gebruikers en biedt een verrijkende ervaring in elke fase:
 Ter voorbereiding van de reis: opslaan van informatie over vluchten en treintickets, de ÂWelcome by Le Club Accorhotels-service voor e-checkin
en snelle check-out en een overzicht van de gemaakte boekingen.
 Tijdens het verblijf: toegang tot de online media en stadsgidsen (beschikbaar vanaf begin juli). Andere services zullen geleidelijk aan worden geïntroduceerd, zoals het boeken van een taxi en het bestellen van roomservice.
 Na het verblijf: beheer van het loyaltyprogramma. Dankzij de driewekelijkse updates wordt de AccorHotels-app voortdurend verbeterd.
Accor versnelt digitale transformatie
15 juni 2015