Accor voegt TripAdvisor toe aan hotelsites

29 september 2010
Accor voegt TripAdvisor toe aan hotelsites

'If you can't beat them, join them', zo moet de gedachte van Accor zijn geweest toen onlangs werd besloten om de recensies van TripAdvisor direct over te nemen op de websites van de 4.000 hotels die het hotelbedrijf wereldwijd in de portefeuille heeft. Iedere hotelwebsite heeft heel stilletjes aan de rechterkant van de site een blokje gekregen met daarin het logo van de reviewwebsite, de gemiddelde score van het hotel en een link naar de recensies.

*Hoteliers in verweer*
De toevoeging is opmerkelijk nu een groep van 700 hoteliers de messen slijpt voor een rechtszaak tegen TripAdvisor wegens diens marktmacht, laster, en de onmogelijkheid om iets te doen aan slechte en verzonnen recensies.

*Erkenning kracht internetreviews*
Het grootste hotelbedrijf van Europa heeft bewust gekozen om TripAdvisor te implementeren. Naar zeggen van de hotelonderneming erkent men door het laten zien van de reviewscore de kracht van door internetgebruikers gegenereerde inhoud (user generated content).



Door in het blokje te klikken op een link gaat men naar de site van TripAdvisor waar men alle recensies te zien krijgt, zowel de positieve en negatieve. Accor heeft middels een e-mail gasten opgeroepen om hun ervaringen te delen op TripAdvisor.

*Al langer beschikbaar*
TripAdvidor biedt al een aantal jaar de mogelijkheid aan hoteliers om het blokje op hun website te integreren. Voorwaarde voor gebruik was dat hoteliers hun 'rapportcijfer' niet zouden manipuleren door zelf reviews te gaan schrijven.

*Eerste hotelketenbedrijf*
Tot nu toe kozen alleen kleine hotels en hotels met hoge scores er voor om het TripAdvisor-blok op de eigen site op te nemen. Accor is wereldwijd het eerste grote hotelketenbedrijf dat TripAdvisor op deze wijze omarmt.

~Frank Lindner~

Overig nieuws