AccorHotels en Rixos Hotels kondigen vandaag een samenwerking aan die de strategie van AccorHotels, om verder uit te breiden in het luxe segment, onderstreept. Deze samenwerking met Rixos Hotels heeft als primaire focus het ontwikkelen van wereldwijde activiteiten in het resortsegment. Binnen de structuur van een lange-termijn joint-venture is het gezamenlijk doel om het merk Rixos, hotels en resorts, verder te ontwikkelen en uit te bouwen. AccorHotels zal een belang van 50% hebben in de nieuwe joint-venture.
Door de nieuwe samenwerking voegt AccorHotels 15 iconische hotels toe aan het netwerk. Alle hotels zijn ideaal gelegen in de volgende premium resort markten: Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Rusland en Europa. Alle 15 hotels profiteren van een sterke room rate performance. Als onderdeel van deze samenwerking gaan vijf Rixos hotels in de stadscentra zichtbaar het merk AccorHotels uitdragen. De vijf hotels in de stadcentra zullen ook beheerd worden door AccorHotels. Op korte termijn zal Rixos een tweede iconisch hotel in Dubai toevoegen. Eind 2018 worden accommodaties in Abu Dhabi en de Malediven toegevoegd, waardoor Rixos zijn groei in het resortsegment benadrukt.
Topsegment
Rixos is een uniek en iconisch merk binnen het resortsegment, in zowel Turkije als het Midden-Oosten, dat zowel individuele klanten uit het topsegment als groepen bedient. Rixos is erkend als één van de leidende merken als het gaat om luxueuze bestemmingen vanwege de beste faciliteiten, dineeropties en entertainmentlocaties binnen zijn klasse. Elke unieke accommodatie is in staat om de tradities van de omgeving te respecteren en om tegelijkertijd authentieke ervaringen, een onvergetelijk zintuiglijk aanbod en een ongeëvenaard niveau van service op maat te leveren.
De Rixos collectie bevat noemenswaardige en kenmerkende resorts zoals het Rixos Premium Belek in Turkije en het Rixos The Palm in Dubai. Bovendien heeft Rixos geïnvesteerd in het grootste life- en entertainment centrum van Turkije, het Land of Legend Theme Park, dat in juli van 2016 de deuren opende in Antalya, de toerismehoofdstad van het land. De joint-venture tussen AccorHotels en Rixos neemt verantwoordelijkheid voor het beheer van het hotel in het toonaangevende entertainmentpark.
Geografische voetafdruk
Fettah Tamince, oprichter en voorzitter van Rixos, is blij met de samenwerking: "Onze samenwerking is onderdeel van de doelstelling van Rixos om wereldwijd verder uit te breiden en te groeien met een sterke partner in de hospitality branche. Gecombineerd met het sterke merkportfolio, reserveringsnetwerk, salesnetwerk en met ondersteuning van een breed scala van digitale marketingactiviteiten van onze partner, zal Rixos zijn geografische voetafdruk en zijn klantenbestand vergroten. Het is ook een prachtige kans voor onze klanten om te profiteren van de deelname in Le Club AccorHotels, welke erkend wordt als een van de sterkste loyaliteitsprogramma’s in de industrie met meer dan 100 miljoen leden."
Denys Sappey, COO HotelServices AccorHotels Benelux: "Deze nieuwe samenwerking heeft vele voordelen voor ons. Het stelt ons in staat om een leidende resortexploitant te worden in een groeiende markt en om ons aanbod aan onze gasten en loyale leden uit te breiden met aantrekkelijke vrijetijdsbestemmingen. Bovendien gaan we een stap verder in onze ambitie om de beste aanbieder van veelzijdige service aan onze gasten te worden door hotels te beheren in grote entertainmentcomplexen, wat zowel in termen van klantervaring als ontwikkelingsstrategie nieuwe mogelijkheden biedt."