AccorHotels is begonnen met exclusieve onderhandelingen om Travel keys, één van de groostste spelers in de Private Vacation Rental markt, volledig over te nemen. Travel Keys is een grote reismakelaar met een aanbod van meer dan 500 luxueuze accommodaties verspreid over meer dan 100 verschillende locaties, over de hele wereld. Het bedrijf richt zich op klanttevredenheid, professionele vakantieplanning en biedt 24/7 conciërgediensten aan. De combinatie van Travel Keys met 'onefinestay' en 'Squarebreak' zorgt ervoor dat Accorhotels een uniek aanbod kan leveren van ongeveer 8500 adressen in de Luxury Private Rental markt, met hooggewaardeerde accomocaties binnen zowel het vakantie- als het stedelijk segment.
De verwachting is dat de transactie in het tweede kwartaal van 2017 rond is, nadat het gebruikelijke boekenonderzoek is afgerond. “Wij zijn ontzettend blij dat Bobby Gibson en zijn team zich aansluiten bij de AccorHotels familie. Zij hebben over de jaren heen een zeer sterk bedrijf opgebouwd dat instrumentaal zal zijn in onze strategie om de nummer één luxury private rental speler in de wereld te realiseren. Travel Keys voegt een indrukwekkend portfolio van eersteklas accommodaties toe aan onze bestaande activiteiten. Deze overname demonstreert wederom onze wendbaarheid en dynamische aanpak om onze klanten de full-service diensten aan te bieden", aldus Sebastien Bazin, voorzitter & CEO van AccorHotels.
Bobby Gibson, CEO van Travel Keys, verklaard: “Wij voelen een sterke verbondenheid met de teams van AccorHotels en we delen de visie van zowel Sebastien Bazin als de private rental leiders van AccorHotels over de toekomst van onze industrie. We zijn ontzettend enthousiast over deze partnership, welke een nieuw en opwindend hoofdstuk toevoegt aan het verhaal van Travel Keys. Ons doel is om uitzonderlijke ervaringen te bieden aan onze klanten, in de vorm van de beste huizen op de beste locaties met de beste service. Tegelijkertijd bedienen wij uitzonderlijk veeleisende gastheren en gastvrouwen die vinden dat hun unieke eigendom niet past bij de massa-aanbiedingen op de opkomende peer-to-peer markt.”