Airbnb lanceert een eigen glossy magazine. Dat zal Pineapple heten en telkens drie steden onder de aandacht brengen. Deze week verschijnt het
eerste nummer in de Verenigde Staten. Airbnb werd opgericht in 2008 en sindsdien boekten miljoenen vakantiegangers een appartement, of vakantiewoning via de site. Nu stort het bedrijf zich ook in de magazinewereld met Pineapple. Hiermee wil het naar eigen zeggen mensen een nieuwe kijk bieden op reizen.
*128 pagina's*
Het blad zal vier keer per jaar verschijnen in het noorden van de Verenigde Staten en Europa, 11 euro kosten, maar ook gratis worden verspreid in Airbnb-locaties. De glossy gaat 128 paginas bevatten vol informatie over drie steden. Londen, Seoel en San Francisco zijn het eerst aan de beurt. Lezers zullen onder meer ontdekken waar ze lekker eten, waar ze cultuur kunnen opsnuiven en waar de hipste winkels liggen.
*Toekomstige strategie*
"Reizen gaat over connecties en sociaal contact. Ons magazine wil de emotionele en praktische kant ervan samenvoegen", zegt Jonathan Mildenhall, hoofd van de marketingafdeling bij Airbnb. Het magazine zal dan ook een brede waaier aan onderwerpen behandelen in elke stad die het aandoet: cultuur, mode, kunst, gastronomie... "Het magazineformaat wordt een essentieel deel van de toekomstige strategie", zegt Andrew Schapiro van Airbnb. "Maar we wachten de reacties op het eerste nummer af om verdere publicaties op de lange termijn vast te leggen."
"*Meer lezen over Airbnb? Klik hier!*":http://www.hospitality-management.nl/?q=airbnb&x=zoeken
~Christel Tuin~
Airbnb lanceert magazine Pineapple
27 november 2014