Afgelopen donderdag was Hospitality Management te gast bij Albatros. De specialist in schoonmaak hield een bijeenkomst in het prachtige Klooster Bethlehem in Haren. Albatros gaat in 2012
namelijk een paar belangrijke wijzigingen en innovaties doorvoeren: een naamsverandering, een eigen opleidingsinstituut en een groter aanbod in service voor hoteliers.
*Naamswijziging*
De eerste aankondiging op deze middag was die van de op handen staande naamswijziging. Albatros BV gaat voortaan Albatros Hospitality heten. Melanie Dumay, het hoofd van communicatie bij Albatros, legde uit dat de nieuwe naam beter aansluit bij hetgeen Albatros gaat leveren aan de hotelier. Vanaf 2012 wordt Albatros namelijk 'full service leverancier' voor de hotelier.
~De aanwezige gasten genoten van de prachtige ambiance~
*Albatros Facility*
Het dienstenpakket van Albatros wordt uitgebreid met onder meer het aanbieden van nachtportiers en receptiemedewerkers, gevelbewassing, het leveren van guest supplies et cetera. Het is duidelijk dat Albatros werk maakt van de hotellerie en hierop hoog inzet. De aanwezige hoteliers waren dan ook lovend over de relatie met het schoonmaakbedrijf. Van schoonmaak tot management; Albatros gooit hoge ogen bij de hotelier.
~Melanie Dumay vertelt over de plannen voor 2012~
*Opleidingen*
Abatros verzorgt tevens vanaf 2012 gecertificeerde opleidingen voor kamermeisjes (en -heren) en andere schoonmaakgerelateerde opleidingen. De Albatros Academy is geheel kostenneutraal en kost de klant dus helemaal niets. De organisatie kan nu eenmaal gebruik maken van een aantal subsidies van de overheid. Goed geregeld door Albatros. Bovendien kondigde het bedrijf aan in 2016 de beste werkgever van Nederland te willen zijn. Ambitieus, maar gezien het enthousiasme en de positieve energie van de werknemers van Albatros zeker geen onhaalbare doelstelling.
~Het sfeervolle Klooster Bethlehem~
~Thijs Jacobs~
Albatros kondigt vernieuwing aan
7 december 2011