Ondanks de crisis neemt de Amerikaanse hotelindustrie een grote vlucht. Deze groei is groter dan in de rest van de wereld. Er wordt verwacht dat het succes zich in de komende vier jaar zal doorzetten.
*Meer vraag dan aanbod*
Op de ALIS (American Lodging Investment Summit) in Los Angelas, een grote conferentie voor hotelinvesteerder, verwachten veel investeerders en hoteliers een groei van. Door de economische problemen verschijnen er minder hotels op de markt. Dit is positief voor de bestaande hotelmarkt. ÂDe groeiende vraag naar hotelkamers in het licht van minder aanbod maakt het vergroten van de prijzen aantrekkelijkÂ, zegt Mark Woodworth, directeur van onderzoeksbureau PKF Hospitality. ÂDaarom zal de winst ook toenemen. Dit is waarschijnlijk de beste tijd die we hebben meegemaakt in de industrie sinds het midden van de jaren zeventigÂ, aldus Woodworth.
*Vier goede jaren*
De Amerikaanse hotelindustrie zit momenteel in het vierde jaar van economisch herstel. Volgens experts duurde de langste periode van groei vijf jaar. Omdat het aanbod van nieuwe hotelkamers laag is als gevolg van de crisis verwachten hoteleigenaars dat de omzet nog minstens vier jaar doorgroeit. Burba Hotel Network, het bedrijf dat de ALIS organiseert, verwacht dat de groei in Europa en Azië veel lager is vergeleken met die uit de Verenigde Staten.
~Marijn Brok~
Hotellerie Amerika blijft welvarend
23 januari 2013