De grootste touroperator van Italië, 'Alpitour', heeft aangekondigd dat alle hotels in haar divisie 'Alpitour Worldhotels & Resorts' verder gaan onder
de nieuwe naam 'VOI Hotels'. VOI Hotels, staat voor 'Vera Ospitalità Italiana' (Echt Italiaans Gastheerschap). Het uitgangspunt is de wereldwijde populaire en authentieke Italiaanse lifestyle die de VOI Hotels wil bieden.
*Groei door overnames*
Met de nieuwe merknaam streeft VOI Hotels naar groei van de hoteldivisie door overnames van management- en huurcontracten en door franchise. De focus ligt op de Italiaanse markt. Voor verdere expansie staan ook een aantal Europese landen op de wensenlijst. VOI Hotels wil met Âsoft franchise ook individuele hotels aansluiten.
*Behoud eigen naam*
Hotels die deelnemen aan het franchise concept behouden hun eigen hotelnaam met de toevoeging ÂParte di VOIÂ (ÂOnderdeel van VOIÂ) en profiteren van de voordelen van het partnership.
*Grote investeringen in ICT*
Er zijn omvangrijke investeringen gedaan in geavanceerde ICT systemen, zoals de salesgerichte website en moderne CRS systemen die alle distributiesystemen zoals de OTA's en GDS systemen koppelt.Het online platform beschikt ook over Yield Management, Reputation Management en Customer Relationship Management toepassingen. Hotels worden Âoffline door de salesorganisatie van VOI Hotels vertegenwoordigd.
*Wie is Alpitour?*
Alpitour is 100% eigenaar van VOI Hotels en is als tour operator een belangrijke klant van de hoteldivisie.
Alle resorts van VOI hotels worden via het Alpitour netwerk verkocht. Gabriele Burgio, President van Alpitour, is enthousiast: ÂIk ben er zeer trots op getuige te mogen zijn van de lancering van dit nieuwe hotelmerkÂ. *Arco Buijs*, CEO van VOI Hotels, verheugt zich op het verwelkomen van veel nieuwe VOI Hotels: ÂOnze hotels bieden de gasten echte Italiaanse gastvrijheid en ÂlevenskunstÂ. Dat willen we op zoveel mogelijk locaties verwezenlijken.Â
Arco Buijs komt met nieuwe franchiseformule
24 februari 2014