Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

Auteur: redactie
Hotelketens 2 januari 2020
Bastion Hotels start 2020 met nieuwe merkpositionering

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Om het merk landelijk onder de aandacht te brengen worden TV, radio en online video ingezet. Deze combinatie van media werd nog niet eerder gelijktijdig ingezet door een Nederlandse hotelketen. De campagne is gebaseerd op een nieuwe merkpositionering; beide zijn ontwikkeld in samenwerking met DEPT Agency. Since ’88 is verantwoordelijk voor de productie van de merkfilm.

Bastion Hotels lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een landelijke, crossmediale campagne met o.a. een merkfilm en bijbehorende radiospot. Nooit eerder pakte een hotelketen van Nederlandse bodem zo groot uit om haar merk onder de aandacht te brengen. Bastion Hotels staat in de Top 10 van grootste hotelketens van Nederland, maar er zijn nog genoeg Nederlanders die de keten nog niet kennen.

Naamsbekendheid

Met de campagne “Waar heel Holland slaapt” wil Bastion Hotels haar naamsbekendheid vergroten. De campagne benadrukt de diversiteit aan Nederlandse gasten die bij de keten ontvangt. Deze gasten hebben allerlei motieven om in een hotel te slapen, maar zijn op dat specifieke moment niet op zoek naar beleving en luxe. Het Bastion Hotels concept sluit hier perfect op aan; de keten staat voor degelijke kwaliteit, biedt scherpe prijzen en zorgt er voor dat de basis altijd dik in orde is.

In tegenstelling tot andere hotelketens, die zich steeds meer richten op experiences, benadert Bastion Hotels de hotelovernachting op nuchtere wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring weet de hotelketen dat gasten niet altijd zitten te wachten op uitgebreide faciliteiten, ondanks de huidige trends binnen de hotellerie. Bastion Hotels focust zich sinds 1986 op de basisbehoeftes van haar gasten: een goed bed, warme douche en een lekkere maaltijd. Zo kan de keten haar kwaliteit waarborgen en prijzen scherp houden.

Deze no-nonsense aanpak wordt niet alleen gewaardeerd door zakelijke gasten; ook vriendengroepen, stedentrippers, concertgangers en andere leisuregasten kiezen steeds vaker voor Bastion Hotels. De keten bestaat uit 33 hotels met meer dan 3.300 kamers. In maart 2020 openen in Arnhem de deuren van het 34e Bastion Hotel.

Overig nieuws