Steeds meer hotels onderkennen de kracht van social media en belonen het plaatsen van een foto van het hotel op Twitter, Facebook of Instagram. Niet alleen het reserveren van
een kamer wordt tegenwoordig beloond. Er duiken steeds meer loyaltyprogramma's op die bepaald 'gedrag' belonen.
*Beloon 'likes'*
Kimpton Hotels en Restaurants lanceerde onlangs Kimpton Karma Rewards, een nieuw loyalty programma dat is ontworpen om gasten te belonen voor acties zoals het bijwonen van een 'wijn-uurtje', reizen met hun huisdier, een diner in een Kimpton restaurant, of het vermelden van een individueel hotel of restaurant op social media.
"*MEER LEZEN OVER SOCIAL MEDIA? KLIK HIER!*":http://www.hospitality-management.nl/?q=social+media&x=zoeken
*Millennials*
In mei voerde Marriott PlusPoints in, waarmee leden punten verdienen voor hun 'dagelijkse sociale gedrag'. Denk hierbij aan tweets, posts, likes en check-ins op social media. Engagement wordt beloond. Millennials worden beloond om te doen wat ze al doen. Klinkt apart, maar dat is wel de strekking van deze loyaliteitsprogramma's.
~Thijs Jacobs~
Beloon social media gedrag van gasten
21 juli 2014