Best Western is en blijft het grootste individuele hotelmerk ter wereld. Dit blijkt uit onderzoek van het Franse consultancy-bureau MKG Hospitality, dat jaarlijks de grootste hotelketens en -merken in kaart brengt. Met wereldwijd 300.000 kamers laat Best Western de andere hotelmerken uit de top-3, Holiday Inn en Comfort Inns & Comfort Suites, achter zich. Best Western verwacht, ondanks de recessie, dit jaar door te kunnen groeien. De twintig grootste hotelketens samen zagen het aantal kamers wereldwijd met 3,5 procent stijgen ten opzichte van de meting in 2008. Opvallend is dat het aantal kamers van Best Western juist iets daalde.
Wereldwijd hebben we het laatste jaar een echte kwaliteitsslag gemaakt. We hebben afscheid genomen van een aantal hotels die onder onze kwaliteitsnormen scoorden. Hiervoor in de plaats hebben zich hotels bij ons aangesloten die beter passen bij onze uitstraling, verklaart Wytze van den Berg, directeur van Best Western Nederland.
De invloed van de recessie op de hotelketen verschilt wereldwijd per regio. In Nederland is het aantal reserveringen dat wij naar de hotels brengen hoger, maar liggen de kamerprijzen lager dan in 2008, geeft van den Berg aan. Verder ziet het er naar uit dat we een goede zomer krijgen. Dankzij een toename van Nederlandse gasten in onze hotels doen we het in het toeristische segment zelfs beter dan vorig jaar.
Best Western verwacht wereldwijd sterker uit de recessie te komen. Veel grote hotelketens zijn beursgenoteerd en worden gedwongen flink in de kosten te snijden. Best Western is een membership-organisatie, zonder aandeelhouders die snel resultaat willen zien. Dit geeft de mogelijkheid om anticyclisch te investeren. Wij geven zowel wereldwijd als in Nederland dan ook veel meer uit dan voorgaande jaren. In Nederland heeft Best Western nu 2.800 kamers. Van den Berg verwacht dit jaar een groei van ongeveer 400 kamers.
~Hospitality Management, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/best-western-blijft-grootste-hotelmerk-wereldwijd/
:mailto:?SUBJECT=Abonneren%20op%20de%20gratis%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20de%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl,%20de%20gratis%20nieuwsdienst%20van%20Hospitality%20Management.nl.%20Schrijf%20u%20nu%20in%20via%20deze%20link.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl
Best Western blijft grootste hotelmerk wereldwijd
29 juli 2009