Steeds meer horecabedrijven spelen in op de huidige biertrend. Het gerstenat is niet langer een dorstlesser, maar een serieuze drank waarmee kan worden 'gepaird' met gerechten en worden gekookt in
de keuken. Het liefst met een lokaal gebrouwen bier van een kleine of onafhankelijke brouwer.
*Bierthema's*
Onlangs is er "het eerste Nederlandse dinerbier":http://www.decafekrant.nl/nieuws/speciaal-bier-voor-bij-diner-gelanceerd-12818/ gelanceerd, en ook is bekend gemaakt dat de luxehotels van Four Seasons een jaarlijks terugkerend bierthema krijgen. In de hotels kan men tijdens Beer Fest genieten van speciale bieren uit de regio van de desbetreffende hotels. Ook staan er op de menu's gerechten die zijn gemaakt met plaatselijke bieren.
*Huisbier*
Steeds meer hotels en horecagelegenheden slaan de handen ineen om een eigen bier te brouwen. "Conferentiehotel Kapellerput uit Heeze":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/de-heks-en-kapellerput-hebben-beste-bieren-19865/ kwam vorig jaar als beste 'zware huisbier' uit een test onder een aantal horecabedrijven.
Bier vormt een meerwaarde. Bijzondere lokale speciaalbieren bieden, wanneer goed in de markt gezet en uitgespeeld, meer rendement.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
Bier is de nieuwe wijn (ook voor hotels)
28 oktober 2013