Bilderberg Hotel De Keizerskroon nam vrijdagavond 30 oktober enthousiast en opgelucht de Keeping Up award 2009 in ontvangst. Het hotel heeft bewezen de beste housekeeping afdeling van heel Nederland te hebben. Zes hotels waren in de running voor de prijs, een cheque ter waarde van 1.500 euro en een jaar lang de titel 'best housekeeping'. Het prijzengeld moet besteed worden aan een feestje voor de afdeling. Willem Reimers was de gastheer van het evenement Keeping Up dat werd gehouden in het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre. Hij begeleidde de kandidaten naar de stip waar de presentaties werden gegeven. De jury bestaande uit Sepp Rickli (Rickli Professionele Hotellerie), Haaije de Vries (eigenaar Mystery Guest BV) en Jan Langstraat (voormalig directeur linnenverhuurbedrijf Blycolin Groep) hadden na iedere presentatie de gelegenheid om vragen te stellen. Hieronder een korte weergave van de gegeven presentaties.
*Linge Hotel, Elst*
"Onze dames van de housekeeping, Lisette en Angelique, zijn echte kanjers. Ze blinken uit in teamwork, discipline en oprecht enthousiasme. Daarnaast zijn het ook nog een handige rakkers. Lampjes vervangen, een wasbak rechthangen, het gaat in een moeite door. Angelique maakte zich geen zorgen om het bezoek van de mystery guest. 'Voor mij is iedere gast een mystery guest.'"
*Radisson Blu Hotel, Amsterdam*
"De housekeeping wordt verzorgd door Arbex Hotel Services en Adham BV. De room attendants krijgen ieder jaar een training. Het motto 'Yes I can' zit in ons hart. Speciale wensen van gasten worden genoteerd, want wij werken volgens het Thoughtfull Care Programma waardoor wij extra aandacht hebben voor onze gasten." De presentatie werd afgesloten door een overtuigend stuk zang 'We are the cleaners' op de melodie van 'We are the champions', Queen.
*NH Sparrenhorst, Nunspeet*
"EW Facility Services is de vaste housekeeping van Sparrenhorst. Hoewel het een aparte organisatie is, zijn Sparrenhorst en EW één. Wij zijn innovatief op het gebied van milieuvriendelijkheid. Zo gebruiken wij natuurlijke schoonmaakmiddelen, wordt het afval gescheiden en komen we allemaal op de fiets. 97% van onze gasten beoordeelt de housekeeping met uitstekend."
*Park Plaza Mandarin, Eindhoven*
"Wij connecten met onze gasten door middel van een persoonlijke benadering. 30% van onze gasten zijn vaste gasten. De gast wordt dan bij naam begroet. Kostenbesparing realiseren wij door middel van een beter beleid in de aanvulling van guest supplies."
*The Dylan, Amsterdam*
"Wij proberen als housekeeping afdeling van Albatros onzichtbaar te zijn, maar wel een onvergetelijke indruk achter te laten. Wij werken met natuurlijke producten en proberen veel gebruik te maken van daglicht. Ons team is proactief en trots op de verschillende vips die wij mochten ontvangen, maar eigenlijk is iedere gast voor ons speciaal."
*Bilderberg Hotel De Keizerskroon, Apeldoorn*
"De Keizerskroon gaat altijd voor de hoofdprijs. Zo ook in de housekeeping. De gasten worden verwend en verrast. Dat doe je toch ook als je thuis gasten krijgt? Iedere gast van het hotel ontvangen wij als een goede vriend. Wij werken volgens de kroonwaardes. Gastbeleving, schoonmaakkwaliteit, kostenbesparing en kennisoverdracht spelen hierin een belangrijke rol."
~De jury in overleg (v.l.n.r. Jan Langstraat, Sepp Rickli en Haaije de Vries)~
Na een spannende finale was er volgens de jury maar één winnaar mogelijk. Bilderberg Hotel De Keizerkroon scoorde op alle wedstrijd onderdelen (Inschrijving, Mystery Guest en Presentatie) het best. De jury loofde daarnaast de passie van het winnende team en de manier waarop de gast centraal staat in de dienstverlening.
~De housekeeping afdeling van De Keizerskroon~
Dat alle finalisten niet onverdiend in de finale waren gekomen bleek wel uit de bekendmaking van de jury dat alle zes de finalisten tijdens het Mystery Guest bezoek minimaal een 8,7 hadden gescoord.
De uitreiking van Keeping Up 2009, door juryvoorzitter Sepp Rickli, is te bekijken op de "website van Keeping Up":http://www.keepingup.nl.
~Fotografie: Paul Remmelts~
~Hospitality Management, Natalja Elings~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/bilderberg-hotel-de-keizerskroon-heeft-de-beste-housekeeping/
Bilderberg Hotel De Keizerskroon heeft de beste housekeeping
2 november 2009