Bleisure dé hoteltrend van 2014?

2 juni 2014
Bleisure dé hoteltrend van 2014?

Bleisure. Kende u deze term al? Tot voor kort kende de hotellerie enkel de termen 'business' en 'leisure' om een segmentatie aan te brengen met betrekking tot het gastenspectrum of de doelgroep. Nu is het
tijd om een nieuwe groep aan te spreken: de 'bleisure-gast'. Hoe kunt u deze doelgroep het beste bereiken?

Pullman Hotels & Resorts heeft onlangs een studie uitgevoerd en onderzocht hoe de vervaging tussen werk- en 'leisure'-lifestyles in zijn werk gaat. Het onderzoek resulteerde in een campagne: 'Time for Pleasure by Pullman'. De campagne is opgezet om businessgasten te 'converteren' naar leisuregasten. Wanneer de gast minimaal drie aaneengesloten nachten verblijft in het hotel, ontvangt deze gratis onbeperkt internet, breakfast buffet, kortingen in de bar en het restaurant en video-on-demand.

*Plezier*
Zou er een reden moeten zijn waarom businessgasten niet een beetje plezier mogen hebben? Veel bekende zakenhotels bevinden zich op prachtige locaties in de binnenstad van wereldsteden. Hotels zouden een lokale excursie kunnen aanbieden, of een 'ontspanningspakket'.

*Conferenties en meetings*
Veel internationale ketens proberen nu de 'bleisure-gast' binnen te halen, door loyale businessgasten te verleiden om ook hun vrije tijd in het hotel of in een ander hotel in de keten door te brengen. Bezoekers van meetings en conferenties zijn een targetgroep: zij nemen steeds vaker hun gezin mee, die dan na de conferentie nog langer in het hotel verblijven.

*What to do?*
Wat kunt u doen om deze gasten binnen te krijgen en te houden? Bijvoorbeeld een gereduceerd tarief vanaf drie dagen vóór, tot drie dagen na de conferentie. Een prachtige manier om de 'bleisure' trend om te zetten in een langer verblijf en commitment van uw zakelijke gast. Zo maakt u van uw zakelijke gast een leisure gast, oftewel een bleisure gast.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws