Blycolin Duitsland is de winnaar van Das Grüne Band; dit is de toonaangevende Duitse prijs voor duurzaamheid. Blycolin zet zich hiermee ook duidelijk op de kaart in Duitsland en de prijs onderstreept
de filosofie van Blycolin.
*Prestigieuze prijs*
17 winnaars in zes categorieën hebben op 2 februari tijdens de Intergastra van Stuttgart in het Movenpick Hotel ÂDAS GRÃNE BAND  Preis für Nachhaltigkeit ontvangen. Een award voor duurzaamheid in de foodservice- en cateringmarkt. De succesvolle en hoog aangeschreven wedstrijd werd voor het eerst in 2012 georganiseerd. De twee tijdschriften gastro-hotels en GV- Compact van de uitgever HUSS media hebben deze prijs in het leven geroepen.
*Duurzaamheid is noodzaak*
Duurzaamheid in de sectoren Hotel , Restaurant en Catering  is net zoals in andere sectoren - een noodzaak en een behoefte van de lezers. Op de lange termijn is er geen economische groei mogelijk wanneer er geen rekening gehouden wordt met milieu of sociale onrechtvaardigheid. Zowel de uitgever als de beurs in Stuttgart hebben maatschappelijk verantwoord ondernemen als prioriteit.
*Jury*
De jury, bestaande uit vooraanstaande persoonlijkheden uit de branche en de redactie van de twee tijdschriften, nomineerde uit alle inzendingen 17 winnaars. Deze werden voorgelegd aan de lezers van de gastro-hotels en GV- Compact in een speciale editie (energie & milieu) in november. Er waren 6 categorieën: Energie, Water, Lucht, Ecologie, Business concept en Fairtrade/Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De lezers werden vervolgens gevraagd om hun stem uit te brengen. Als onderdeel van een plechtige ceremonie afgelopen zondag werden in elke categorie een winnaar en een 2e en 3e plaats bekend gemaakt. In de Categorie Fairtrade en Maatschappelijk verantwoord ondernemen won Blycolin de eerste prijs en liet daarmee de gerenommeerde ondernemingen Rational AG als tweede en Callebaut Germany GMBH als derde achter zich..
*Over Blycolin*
Blycolin is sinds 1995 actief in Duitsland en inmiddels verzorgen zij de complete linnenservices in Duitsland voor ruim 700 klanten. Daartoe beschikken ze over een netwerk waarin een 40-tal wasserijen voor het bedrijf werkt. In haar expansie werkt Blycolin voortdurend aan een gezonde balans tussen people, planet en profit. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is dan ook rotsvast verankerd in het beleid van Blycolin. Mensen en hun welzijn, ondernemen voor en in de samenleving, duurzaam inkopen en zorg voor milieu staan daarin volledig centraal.
Blycolin wint Das Grüne Band
6 februari 2014