Booking.com lanceert Messages interface

4 mei 2016
Booking.com lanceert Messages interface

De lancering van het nieuwe Booking.com Messages interface is aangekondigd. Dit is een communicatieplatform, geïnspireerd op chatprogramma’s, dat
gasten en accommodaties in staat stelt om moeiteloos contact met elkaar te leggen vanaf het moment dat een reservering wordt gemaakt. Naast het rechtstreeks communiceren met de accommodatie, kunnen klanten snel en gemakkelijk de meest voorkomende verzoeken met betrekking tot een verblijf in enkele stappen regelen. Booking.com Messages is voorzien van voorvertaalde templates voor bepaalde, vooraf gedefinieerde, verzoeken, waaronder het regelen van de in- en uitchecktijden, parkeergelegenheid en voorkeuren voor bedden, allemaal real-time en met een vertrouwde chat-interface.

*Soepelere reiservaring*
“We zijn altijd op zoek naar innovatieve oplossingen waarmee we voor onze klanten een nog soepelere reiservaring kunnen creëren”, aldus David Vismans, Chief Product Officer van Booking.com. “We weten dat 75% van onze klanten voorkeur geeft aan self-service bij eenvoudigere verzoeken. Met de nieuwe Booking.com Messages interface hebben klanten het personaliseren en beheren van hun reizen nu letterlijk in de hand. Met deze technologie hoeft men zich geen zorgen meer te maken over een bezette receptie, verschillende tijdzones of miscommunicatie tussen twee mensen die een verschillende taal spreken.”

*Pulse-app*
Hoewel de technologie nu al beschikbaar is voor alle klanten, wordt Booking.com Messages in verschillende fases uitgerold naar de aanbieders van de accommodaties zodat het kan worden geïntegreerd met de Pulse-app van Booking.com. Dit is een mobiel platform voor partners dat hen up-to-date houdt over het meest relevante en tijdgevoelige nieuws met betrekking tot hun accommodatie, zoals arriverende en vertrekkende gasten voor die dag, nieuwe reserveringen en speciale verzoeken van hun Booking.com-gasten. Omdat al meer dan 150.000 partners actief gebruikmaken van de Pulse-app, zullen steeds meer klanten binnenkort toegang hebben tot dit rechtstreekse communicatiekanaal voor al hun verblijf gerelateerde verzoeken. De volledige uitrol van de chat-interface wordt verwacht in de komende maanden.
De nieuwe Booking.com Messages interface is nu beschikbaar voor zowel de Android- als de iOS-versie van de Booking.com-app, alswel via de website van Booking.com op desktop, smartphone en tablet.

*De huidige functionaliteiten zijn onder meer:*
Versneld gemak in slechts een paar stappen voor de meest voorkomende gastverzoeken (en antwoorden van aanbieders), allemaal met vertaling in 42 talen die door Booking.com worden
ondersteund

Eenvoudig te gebruiken chat-interface die e-mail vervangt door alle communicatie met de accommodatie te centraliseren op één plek  Automatische integratie met de Booking.com-website en -apps, maar ook met de Pulse-app voor Booking.com aanbieders

Extra functionaliteiten, zoals volledige ondersteuning bij vertalingen voor alle conversaties in de app, versneld inchecken, incheckbeoordelingen, en aanvullende opties voor gesprekken en diensten tijdens het verblijf, worden momenteel getest en zullen naar verwachting binnenkort worden uitgerold.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws