Butlers, afgestudeerd in de opleiding aan de International Butler Academy in Valkenburg, worden vanaf 15 maart ingezet om topondernemers te helpen het hoogste niveau op het gebied van gastvrijheid, beleving en klantgerichtheid te realiseren.
*Gastvrije klantbeleving*
Niet alleen in de horeca staat klantgerichtheid centraal. Steeds meer organisaties buiten de traditionele hospitality sector realiseren zich dat een gastvrije klantbeleving resulteert in meer omzet en terugkerende klanten.
*Mystery Butlers*
Hans Smith, directeur Mystery Review, geeft aan dat er een stijgende vraag is naar klantgerichtheid met een meer individuele benadering. De mens als klant, patiënt of gast staat centraal. Om die ultieme gastvrijheid en klantbeleving te behalen heb je experts nodig. Smith benaderde Robert Wennekes, directeur International Butler Academy, en het idee om Mystery Butlers in te zetten was geboren: Butlers vervullen de rol van een gast of klant.
*Kritische spiegel*
Na afloop van hun bezoek geven zij hun ervaringen weer, of koppelen zij deze terug middels een vragenlijst, en vullen deze aan met suggesties. Hiermee houden ze de ondernemer als het ware een kritische, stimulerende spiegel voor. De ondernemer maakt gebruik van deze kennis en expertise om de top in gastvrijheid en klantgerichtheid te realiseren.
*Op de foto:* Robert Wennekes van de Butler Academy (l) en Hans Smith van Mystery Review.
~Frank Lindner~
Butlers helpen ondernemers met beleving
15 maart 2011