Louvre Hotels Group kondigt een grondige renovatie aan van Campanile Zwolle. Tevens wordt het hotel gerebrand naar een TULIP hotel. Dit is onderdeel van het strategische vijfjarenplan van de hotelgroep. Het hotel in de Hanzestad heeft 69 kamers en zal begin 2025 een uitgebreide renovatie ondergaan waarbij zowel de kamers als de openbare ruimtes volledig vernieuwd worden volgens de nieuwe TULIP Hotels richtlijnen.
TULIP Hotels & Residences is een nieuw merk binnen Louvre Hotels Group. De groep heeft een gevarieerd portfolio van merken, waaronder het al lang bestaande Golden Tulip, met een sterke naamsbekendheid in Nederland. Met de uitbreiding van TULIP hotels in de portfolio zal de Golden Tulip familie verder uitbreiden.
De renovaties in Zwolle beginnen in januari 2025 en zijn naar verwachting in april 2025 afgerond. Daarbij worden alle openbare ruimtes, waaronder de lobby, het restaurant en de vergaderzalen, vernieuwd volgens het stijlvolle en moderne design van TULIP Hotels. De kamers worden voorzien van de ‘brilliant basics’: verschillende essentiële comfortelementen, zoals bedden, matrassen en douches, die aan de wensen en eisen van gasten tegemoetkomen en bovendien het hotel consequent boven de normen van zijn segment plaatsen. Verder krijgt het hotel een nieuw TULIP Café, waar zowel gasten als bezoekers uit de buurt kunnen genieten van heerlijke koffie, snacks en andere versnaperingen. Bovendien is de moderne en toegankelijke ruimte geschikt voor ontspanning of rustig werken.
Het vijfjarenplan van Louvre Hotels Group
De renovatie van Campanile Zwolle tot TULIP Hotel Zwolle maakt deel uit van het strategische vijfjarenplan dat Louvre Hotels Group vorig jaar presenteerde. Het doel is om 80 procent van de eigen hotels in het portfolio te renoveren. Deze ambitie is in lijn met het streven van de groep om met elk van haar merken bij de drie best presterende merken te horen in de landen en segmenten waarin de groep actief is.
Volgens Andreas Tscherning, chief operating officer international van Louvre Hotels Group, is deze renovatie en rebranding een belangrijke stap in de strategische ontwikkeling van het merk: “De transformatie van een aantal Campanile hotels in TULIP Hotels toont onze toewijding om te investeren in ons middenklasse segment. Met deze renovatie zorgen we ervoor dat ons hotel voldoet aan de nieuwste standaarden op het gebied van comfort en design, zodat we onze gasten de beste ervaring kunnen bieden.”
Het tweede hotel dat in Nederland wordt gerenoveerd en gerebrand naar een TULIP hotel is Campanile Delft in de zomer van 2025. In 2026 staan er nog twee hotels in de planning om TULIP Hotels te worden: Campanile Amersfoort en Campanile Breda.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.