Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen

Auteur: Thijs Jacobs
Internationaal Technologie 14 maart 2018
Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen

Campanile in Spanje gaat als een van de eerste hotelketens de tevredenheid van haar klanten meten door gezichtsuitdrukkingen en emoties te herkennen aan de hand van een sensor met video en infrarood. Het eerste systeem is nu geïnstalleerd in Campanile Cornellà de Llobregat. Dit initiatief is nieuw in de hotelsector en zal Campanile helpen klantenserviceprotocollen te evalueren en te optimaliseren.

Sensor met camera en infrarood


In samenwerking met start-up imotion Analytics, plaatst Campanile een sensor in de receptie van het hotel die video met infrarood combineert om de emoties van gasten te detecteren. Deze informatie wordt later verwerkt en zal gegevens opleveren met de hotelervaringen van de gasten. Na een proefperiode besluit Campanile of het systeem ook in de rest van de Campanile vestigingen zal worden geïnstalleerd.

Camile Gil, projectcoördinator bij Louvre Hotels in Spanje legt uit: ‘’Met dit nieuwe initiatief verzamelt Campanile informatie van gasten met betrekking tot hun emotionele ervaring. Zo kunnen wij onze serviceprotocollen optimaliseren om zo onze gasten te behouden en nieuwe aan te trekken. Het is een grote stap richting het bieden van een betere klantervaring.’’

Oscar Peón, een van de oprichters van imotion Analytics, vertelt: ‘’Het meetsysteem wordt al gebruikt in andere sectoren als transport en de detailhandel, maar in de hotelsector heeft Campanile de primeur.’’

Overig nieuws