Hotels.com heeft een Chinese variant van haar website in China gelanceerd. De site is te bereiken via www.hotels.com. De Chinese versie verschijnt ook op het scherm via www.hotels.cn. De website heeft een lokale taalinterface, biedt prijsweergave in de lokale munteenheid en biedt lokale betalingsmethoden. De nieuwe Chinese site volgt op de eerdere lanceringen in 2008 van lokale sites in Japan, Korea, Hong Kong en Taiwan. De Chinese website wordt ondersteund door een Chinees sprekend callcenter, met medewerkers speciaal gefocussed op vragen van de Chinese reiziger.
De nieuwe Hotels.com site biedt de Chinese reiziger meer dan 6,000 binnenlandse hotels in bijna 400 steden door heel China. Daarnaast worden meer dan 100,000 accommodaties wereldwijd aangeboden. Nigel Pocklington, Managing Director van Hotels.com: "Azië heeft een sterk opkomende markt op gebied van online reisboekingen. We zijn ons ervan bewust dat het volledig potentieel van de markt in deze regio pas wordt bereikt wanneer we websites lanceren in de lokale taal. Het wordt ook voor Chinese reizigers mogelijk te zoeken binnen een uitgebreid aanbod van hotels over de hele wereld waarbij aanbiedingen en promotionele acties direct zichtbaar zijn."
Op termijn zal een steeds groter gedeelte van de content op de site in de lokale taal omgezet worden. Dan kunnen reizigers ook hun reviews in de lokale taal toevoegen.
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/chinese-site-van-hotelscom/
Chinese site van Hotels.com
17 juni 2009