In april opende City ID Group TWENTY EIGHT, het eerste appartementenhotel onder het nieuwe label City ID Suites. Het gebouw op het Amsterdamse Stadionplein is ontworpen door Prof. Hans Kollhoff Architekten, een gerenommeerd en internationaal opererend architectenbureau. City ID Suites zijn full service boutique appartementenhotels waarbij kwaliteit, onderscheidenheid, beleving en gastvrijheid voorop staan. Met Schiphol om de hoek en het Vondelpark als achtertuin is TWENTY EIGHT dé uitvalsbasis voor de drukke, internationale reiziger.
Eén met Amsterdam
De lokale identiteit van de stad Amsterdam komt volop tot bloei in de inrichting van het hotel. Zo zijn de hoofdeinden van de bedden geïnspireerd op Amsterdamse grachtenpanden, kent iedere badkamer Delftsblauwe tegeltjes, en komt ‘Nederlands oranje’ terug in het interieur door middel van subtiele kleuraccenten. Daarnaast kan men in ‘Het Amsterdamse Proeflokaal’ de smaak van de stad proeven.
Van traditionele Amsterdamse gerechten tot internationale smaken die de afgelopen eeuwen hun weg hebben gevonden naar de hoofdstad. De positionering van TWENTY EIGHT is vergelijkbaar met die van boutique hotels: ingetogen luxe, relatief kleinschalig en bijzonder design en persoonlijke service staan voorop. TWENTY EIGHT is erkend met het Golden Green Certificaat. De internationale standaard binnen het toerisme dat het milieu en omgeving uiterst serieus neemt.
Van alle gemakken voorzien
TWENTY EIGHT heeft 56 appartementen en studio’s. Martin Brudnizki Design Studio tekende voor het interieurontwerp en de tailormade design meubels. Internationale allure naast een toegankelijke huiselijke sfeer. Elk appartement/studio heeft een woongedeelte, volledig uitgeruste keuken en comfortabel kingsize bed met Auping spiraalbodem en matras. Voor de liefhebber is er een sauna en fitness.
Young Dynamic Urban Professional
City ID Group richt zich met TWENTY EIGHT op de veeleisende Young Dynamic Urban Professional. Dit is een groep die almaar toeneemt door de internationale aantrekkingskracht van Amsterdam als vestigingsplaats voor multinationals en de creatieve industrie. Deze doelgroep is op zoek naar kwaliteit, onderscheidenheid en authenticiteit waarbij vakmanschap, innovatie en vormgeving met elkaar versmelten.