Het Duitse CPH Hotels heeft haar pijlen gericht op de Benelux voor uitbreiding van het aantal aangesloten hotels. Ook in Nederland wordt geprobeerd om voet aan de grond te krijgen. De Nederlandse Hélène de Wolf,
senior accountmanager Benelux CPH Hotelmarketing GmbH, voert momenteel verkennende gesprekken met potentiële partners in Nederland. In België is CPH al een stap verder. Daar hebben zich sinds najaar 2012 drie hotels aangesloten.
*Toegang Duitse markt*
Duitsers bezoeken graag en met regelmaat Nederland voor een stedentrip, vakantie, congres of vergadering. Ook de economie draait beter in Duitsland. Voor CPH Hotels zijn deze gegevens reden voor een offensief op de Beneluxmarkt. De Wolf, al meer dan tien jaar werkzaam in Duitsland in de hospitalitywereld, richt zich in Nederland op zelfstandige, middelgrote, drie- en viersterrenhotels  zowel in de leisure als de zakelijke markt - die het meeste voordeel kunnen halen uit aansluiting bij de internationale hotelmarketingcoöperatie. De Wolf: ÂCPH heeft zich bewezen als een sterk, betrouwbaar merk en wij zoeken eigenzinnige partners die erop uit zijn hun positie te verstevigen en willen meebouwen aan versterking van het CPH-merk.Â
*Behoud van zelfstandigheid*
De hotels worden ondersteund door een internationaal marketing- en salesteam dat zijn sporen in de hotellerie verdiend heeft. Een belangrijk punt van de coöperatiestructuur is het behoud van volledige zelfstandigheid, ook in de eigen uitstraling. De Wolf: ÂDe eigen identiteit van de hotels is een belangrijk onderdeel van de positionering. De kracht van CPH zit in de samenwerking op ÂooghoogteÂ; een gelijkwaardige één-op-één relatie, met als doel elkaar te versterken."
*CPH Hotels*
CPH Hotels kwam in 1997 op de markt onder de naam City Partner Hotels en begon met 21 hotels in Duitsland. Vandaag de dag ondersteunt CPH zoÂn 60 drie- tot viersterrenhotels in Duitsland en zes andere Europese landen d.m.v. drie coöperatielijnen.
~Myrtille Vromans~
CPH Hotels heeft Nederland in vizier
19 september 2013