Crowne Plaza Maastricht is recentelijk een nauwe samenwerking aangegaan met een aantal exclusieve culinaire en voornamelijk Limburgse leveranciers. Daarmee confirmeert het hotel zich aan de bedrijven in de regio en past het binnen het beleid van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dat het hotel hanteert.
*Nadruk op authenticiteit*
In het Crowne Plaza Maastricht en het hotelrestaurant de Mangerie is er recentelijk bewust gekozen om producten te veranderen en toe te voegen die passen bij het MVO-beleid. "Wij gaan nu bewust voor eerlijke producten van hoge kwaliteit die hun authenticiteit benadrukken", aldus de nieuwe general manager Lex Nijenhuis van het hotel. Denk hierbij aan: huisgemaakt, eigen recepturen, vers, biologisch, ambachtelijk en MVO.
*Lokale producten*
Vooral de samenwerking met de lokale bedrijven en het Vlaamsch Broodhyus is hierin onderscheidend. Zo wordt de geitenkaas geleverd door De Bokkesprong uit Veulen in Noord-Limburg en levert het Vlaamsch Broodhuys de broden, bereid volgens de traditionele wijze. Het Maastrichtse bedrijf De Poshoof levert dit seizoen het Limburgse goud (asperges) alsook de zomerkoninkjes (aardbeien) welke goed samengaan met de wijnen van de Maastrichtse Hoeve Nekum. Naast dit alles staan ook diverse gerechten op de kaart bereid met het varkensvlees van de Livar varkens uit Echt en ontbreekt de Geuldal forel niet op de kaart.
~Frank Lindner~
Crowne Plaza Maastricht gaat voor regionaal
12 april 2011