Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden.
Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volop plaats gaan vinden. Een renovatie en grondige aanpak van het interieur. Het heeft veel nieuwe bezoekers opgeleverd; in 2019 was sprake van bijna 600.000 bezoekers, een record.
Internationale stad
Rotterdam is inmiddels een internationale stad geworden, mede door investeringen in architectonische hoogstandjes als de Markthal en de Rotterdam van Rem Koolhaas. Hoe interessanter de omgeving wordt, hoe interessanter het wordt om deze van bovenaf te bekijken. De Euromast is hiervoor de aangewezen plek, nu nog meer dan vroeger.
Zo’n goedlopende attractie kan op de belangstelling rekenen van partijen die dit Rotterdamse icoon in hun portefeuille willen hebben. De nieuwe eigenaar van de Euromast, de Franse investeringsgroep genaamd M56 uit Parijs, is gespecialiseerd in toeristische trekpleisters op grote hoogte. Hieronder vallen onder meer de Montparnasse Tower in Parijs, de TV-toren in Berlijn en twee observatietorens in de Verenigde Staten. Een grote internationale speler dus, die als geen ander in staat is de Euromast het aanzien te laten behouden dat hij verdient.
Na bijna 20 jaar is het tijd voor Willem Tieleman om het stokje door te geven.
M56, is de perfecte opvolger voor 'onze' Euromast doordat ze in staat zijn om niet alleen groot te denken, maar ook groot te investeren. De ontwikkelingen die zij voor ogen hebben zal het internationale aanzien van Rotterdam in het algemeen en de Euromast als trekpleister in het bijzonder tot ongekende hoogte kunnen laten stijgen.