Laten we er geen doekjes om winden. COVID-19 is een wereldwijde ramp, en deze pandemie heeft de hotelsector volledig op de knieën gekregen. Maar de tijd is gekomen om uit de as te herrijzen en de wereld te laten zien wat u in huis heeft. U bent innovatief, wendbaar, en uw hotel vervult de meest verbazingwekkende ervaringen voor gasten over de hele wereld.
Om te overleven en te gedijen in de komende jaren, moeten hotels gebruik maken van de juiste balans tussen slimme mensen, technologie en processen om zich snel en intelligent aan te passen met datagestuurde inzichten en geautomatiseerde beslissingen.
Dus, wat betekent dat voor uw hotelbedrijf? Nou, als u het geluk hebt dat u op dit moment open bent voor zaken, is elke afdeling waarschijnlijk bezig met het waarborgen van de veiligheid en kwaliteit voor gasten en het beschermen van de cashflow tegen elke prijs - maar hoe ziet dit er specifiek uit voor revenue management?
Er doen de laatste tijd wat geruchten de ronde. Uitspraken als 'historische gegevens zijn nu nutteloos' of 'prognoses zijn onnauwkeurig' zijn niet ongewoon. Sommigen zeggen zelfs: 'er komen geen inkomsten binnen, dus je hebt op dit moment geen revenue management nodig' of 'er is geen vraag naar revenue management'.
Welnu, een wijzer persoon zou zeggen: 'Dat is ongelooflijk kortzichtig'.
In tijden van crisis is het gemakkelijk om alleen aan de korte termijn te denken, maar als voorspellende analysemodellen een volledig herstel voorspellen dat nog lang niet in zicht is, hoe maximaliseer je dan 2021 in de tussentijd? Vertrouwt u alleen op uw gevoel? Hoe zit het met toekomstige data wanneer de seizoensgebondenheid terugkeert, de compressie terugkomt, de groepsbeperkingen worden opgeheven en u weer een onbeperkte vraag hebt? Als iemand u de keuze zou geven om uw spaargeld te investeren op basis van zijn gevoel, zou u er dan helemaal voor gaan of zou u een route nemen die u analytische inzichten geeft om de beste datagestuurde beslissing te ondersteunen?
Oké, nu u waarschijnlijk uw limiet voor retorische vraagtolerantie hebt bereikt, zijn hier enkele concrete do's en don'ts om ervoor te zorgen dat u slim en strategisch omgaat met de inkomsten van uw hotel.
Ga door met het optimaliseren van de tarieven
Of de vraag nu hoog of laag is, een geautomatiseerd revenue management systeem (RMS) stelt hotels in staat om onder alle omstandigheden concurrerend en vol vertrouwen te prijzen. Hoewel RevPAR-indexen en ADR tijd nodig zullen hebben om te herstellen, is de beste kans om efficiënt inkomsten te genereren ervoor te zorgen dat u de juiste business tegen de juiste prijs binnenhaalt.
Geef uw revenue manager en marketingteam de bevoegdheid om zich te concentreren op strategische initiatieven om de vraag te stimuleren en zowel de prijsstelling als de beschikbaarheid te optimaliseren. Benut de toegevoegde waarde, wees creatief met uw goedkopere marketingkanalen en kapitaliseer op uw reputatie om de bestaande vraag in uw markt binnen te halen. Dit is een goed moment om opnieuw te bekijken waarin uw hotel zich onderscheidt van uw concurrenten.
Neem geen beslissingen zonder gegevens
Revenue management-technologie biedt hotels vertrouwen in innovatie, gegevens, voorspellende analyses, groepsbeheer, online reputatiegegevens, toegankelijkheid op afstand en ondersteuning om de meest optimale beslissingen te nemen. En ja, geschiedenis is een klein onderdeel van de optimalisatiecyclus, en nog steeds relevant voor het begrijpen van prijspatronen, vraagpatronen, verblijfsduur en boekingsgedrag.
Belangrijker nog, een geavanceerd RMS evalueert toekomstig tempo, prijsgevoeligheid, externe datapunten, onbeperkte vraag, en zelfs prijzen per kamertype en/of marktsegment, zodat u ervoor zorgt dat u de meest winstgevende business naar uw accommodatie brengt om u te helpen sneller te herstellen.
Doe meer met minder
Geen handmatige prijsupdates meer. Geen tijdrovende evaluaties meer van gegevens van concurrenten en het instellen van voorraad- en tariefcontroles. Geen spreadsheets meer. Gebruik uw vrije tijd om inkomstenstrategieën te creëren en beslissingen te nemen die de inkomsten op lange termijn stimuleren.
Uw herstelplan kan een lager personeelsbestand omvatten, dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het team beschikt over de tools en intelligente automatisering die nodig zijn om meer te doen met minder, efficiënt uw inkomstenstrategie te beheren en tegelijkertijd tijd vrij te maken om andere gebieden van uw bedrijf te ondersteunen.
Sluit groepsactiviteiten niet volledig uit
De groepstariferingsmogelijkheden van een geavanceerd RMS gaan veel verder dan de beperkte functionaliteiten van andere revenue tools, en ze geven sales managers de inzichten die ze nodig hebben om de meest winstgevende groepsactiviteiten binnen te halen. Dit is zeker een unieke tijd voor groepsactiviteiten. Met beperkte verkooppunten en F&B-opties, maar ook een fractie van de bezetting per vierkante meter die beschikbaar is om te verkopen, is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat u de juiste business op het juiste moment binnenhaalt.
Niet volgen, maar leiden
De toonaangevende revenue management-praktijken en technologie ontwikkeld door IDeaS laten u toe een duidelijker marktbeeld te hebben om u vertrouwen te geven in uw geselecteerde revenue strategie. In de huidige situatie met een beperkte vraag kan uw concurrentie uw volledige markt zijn, dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u waarde toevoegt, strategisch prijst en investeert in gebieden die vraag en winst zullen genereren voor uw eigendom.
Inkomstenbeheer zal van vitaal belang zijn voor uw herstel, en in tijden van onzekerheid moet u nog steeds de prijs optimaliseren, met vertrouwen weloverwogen beslissingen nemen, efficiënt werken, groepskansen evalueren en een concurrentievoordeel behouden. Want als u dat niet doet, doet het hotel in de straat het wel.
Hoewel er veel onbekend is over de toekomst, bewandelen hotels dit pad op verbazingwekkende wijze. U bevindt zich in een innoverende sector, en er liggen betere dagen in het verschiet. Verlies de lange termijn niet uit het oog - kortzichtigheid in uw plannen zal u veel kosten. We komen er samen wel uit. Blijf sterk.
Een bijdrage van IDeaS Revenue Solutions