Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse HotelWeek kon een screening van de hotels die meedoen niet achterwege blijven. Daarom geeft het bedrijf een kijkje achter de schermen in de wereld van reviews.
#1 Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft:
Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad welke bij het ontbijt aardappelkroketten serveren, werkelijk top!
#2 Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen (of in hun tas stoppen):
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.
#3 Als we het nu toch over eten hebben…Soms kan het ook té lekker zijn:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: dat het eten te lekker smaakte,dat ik nu ben aangekomen wat gewicht betreft.
#4 Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Lawaai vliegtuigen
#5 Iedereen is gek op gratis dingen, toch?
Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij
#6 Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag je ook niet kiezen waarmee je betaalt:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen in geld.
#7 Ziek zijn op vakantie – oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er mensen zoals deze:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond; dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het 2e ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn ondergebraakte emmertje te legen (oke ik had t wel verpakt in 2 plastic zakken, maar toch). Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval; het hotel en vooral 't personeel waren GEWELDIG!!
#8 Echt waar – soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad is:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.
#9 Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid; geen kritiek
#10 …of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de andere een deur tegen haar hoofd krijgt:
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: De liftdeuren sluiten heel snel; ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd!
#11 De weg is het doel, toch?
Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: we wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden keken we wat vaker op onze kaart.
#12 Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad:
Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: het is in een woord van tasties
#13 En soms weet je het gewoon even niet:
Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: ligging
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: de straat waar het staat
Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: Rustig
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: Geen lawaai