Het is herfst, de winter komt eraan. Tijd om alvast eens naar volgend jaar te kijken. Wij weten al wat we gaan doen. Weer zoveel mogelijk horecaondernemers bereiken met de beste horecavakbladen. U kunt de planning en de thema's bekijken via deze "link.":http://www.uitgeverijps.nl/planning2013/
*Trends*
Wij signaleren duidelijke trends in de branche. Deze trends gebruiken wij als een van de pijlers om onze redactionele aandacht op te richten. Hieronder zetten wij een aantal trends voor 2013 per sector voor u uiteen.
*Hotel Trends 2013*
 ICT en techniek blijven belangrijke pijlers
 Ondanks het economisch klimaat wordt er geïnvesteerd
 Wel of niet uitbesteden (outsourcen) is weer actueel
 Er is een focus op Food & Beverage. Er valt nog marktaandeel/marge te winnen
 Het aantal hotelbouwplannen stabiliseert
*Lunchroom Trends 2013*
 De lunchroommarkt blijft groeien in aantallen en omzet
 de brasseriesetting wordt steeds populairder
 Naast lunch serveren lunchrooms steeds vaker ontbijt en diner
 Koffie, thee en fris en zuivel blijven de belangrijkste dranken
 Lunchooms spinnen garen bij de gezondheidstrends
*Restaurant Trends 2013*
 De restaurantsector blijft de grootste binnen de horeca
 Ook restaurateurs investeren meer en meer in ICT
 Reserveersites worden steeds belangrijker. Restaurateurs opgelet!
 Grotere focus op bedrijfsvoering en rendement
 Meer doen met minder personeel
*Café Trends 2013*
 De drankensector is een innovator met veel nieuwe concepten
 Eetcafés zijn in opkomst. Eenvoudig, betaalbaar en hoge omloopsnelheid
 Er wordt geïnvesteerd in inrichting, ICT en kassasystemen
 Lang leve de snack en de borrelhap. Dit biedt extra omzetkansen
 Meer doen met minder personeel
*B&B Trends 2013*
 De branche is ongevoelig gebleken voor crisis.
 Ook de zakelijke gast heeft de b&b ontdekt!
 Het aantal gasten blijft stijgen.
 De b&b-gast is trouw: 78% van de b&bÂs heeft vaste gasten.
 Internet en ICT worden steeds belangrijker.
De nieuwe mediakaarten zijn er weer!
1 januari 2012