Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Het gedeelte dat zich toespitst op de zakelijke markt draagt fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. De Pier is inmiddels winstgevend en ziet de omzet jaarlijks toenemen. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016.
Herman Smit, general manager bij De Pier deelt deze nieuwe groeicijfers graag: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt." |
|||
Juiste balans tussen consumenten- en zakelijke marktDe overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de 'eilanden' staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt. Hier bevinden zich de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Steeds meer (grotere) bedrijven weten deze bijzondere locatie op zee te vinden. Het uitzicht op de golven inspireert, en mensen zijn letterlijk even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt.
|