De Indiase hotelketen Oyo groeit explosief. Oyo bestaat inmiddels zes jaar en is in die periode uitgegroeid tot een van de grootste hotelketens ter wereld, uitgedrukt in aantallen kamers en omzet, zo lezen we op zakenreis.nl.
Okee, Oyo bezit geen eigen vestigingen, maar is een samenwerkingsverband. Oyo's naam prijkt op de geven van kleine, bestaande hotels. Dat doet het merk sinds 2013 en nog steeds is thuisbasis India de grootste markt voor het bedrijf. Inmiddels is de naam ook bekend in andere Aziatische landen, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, maar ook andere Europese landen zijn in het vizier.
Accor in beeld?
De beurswaarde van Oyo is inmiddels tien miljard dollar, waardoor het twee bekende hotelgiganten rap nadert: Intercontinental Hotels Group kent een beurswaarde van 12,5 miljard) en Accor 11,7 miljard. IHG en Accor zijn daarentegen wel hotelketens met eigen vestigingen en een brede portefeuille aan merken. Er zijn geruchten dat Accor Oyo over zou willen nemen, maar zeer concreet is de interesse nog niet. Accor kent nog geen goede marktpositie in India.