Dr. Andriew Lim en Dr. Angelique Lombarts versterken Hospitality Research Centre Hotelschool The Hague

Auteur: Jorien Slager
6 oktober 2016
Dr. Andriew Lim en Dr. Angelique Lombarts versterken Hospitality Research Centre Hotelschool The Hague

Vanaf heden versterken Dr. Andriew Lim en Dr. Angelique Lombarts het Hospitality Research Centre team van Hotelschool The Hague. Dr. Andriew Lim start als lector Technopreneurship and Innovation in Hospitality en Dr. Angelique Lombarts start als lector Hospitality, Happiness & Care.
 
Dr. Andriew Lim werkt als Strategic Management docent bij Hotelschool The Hague. Naast lesgeven gaat hij zich bezighouden met het onderzoeken van onderwerpen als ondernemerschap en technologische innovatie in de hospitality industrie. Nieuwe op technologie gebaseerde ondernemers zijn belangrijke spelers aan het worden. Daarom ligt zijn focus op de invloed van technologische innovatie, met name ICT (zoals Big Data, IoT, Mobile Payments) op ondernemerschap in de hospitality industrie. Daarnaast richt hij het Centre for Entrepreneurship and Innovation op; een ‘speeltuin’ voor studenten die meer willen leren over innovatie en ondernemerschap. 
 
Dr. Angelique Lombarts heeft een achtergrond in onder meer de hotellerie en congressector in Amsterdam en Den Haag. Ze bezit een PhD in Organisation Anthroplogy. Als lector heeft zij onder meer onderzoek verricht op het gebied van preventieve wellness.
 
Haar onderzoek bij Hotelschool The Hague zal in het teken staan van de huidige maatschappelijke ontwikkeling van beleveniseconomie naar betekeniseconomie, waar het belang van relaties en waardetoevoeging essentieel zijn. De organisaties waarmee Dr. Lombarts samenwerkt, zijn voornamelijk non-profit en publieke organisaties die een mindshift nodig hebben om succesvol te blijven of weer te worden. Zij zal zich voornamelijk richten op organisaties in de zorgsector.
 
Dr. Lombarts: “Mijn onderzoek zal zich concentreren op hoe door gastvrij denken en handelen organisaties economisch en sociaal-maatschappelijk beter kunnen presteren. Kortom, hoe maak je een breed palet aan stakeholders, zoals consumenten, cliënten, patiënten en medewerkers, gelukkiger met behulp van hospitality.”

Overig nieuws