Drie belangrijke redenen waarom hotels in 2023 investeren in RMS-technologie

Auteur: Redactie
Branded Content 17 november 2022
Drie belangrijke redenen waarom hotels in 2023 investeren in RMS-technologie

Revenue Management speelt een essentiële rol in het operationele en commerciële succes van elk hotel of resort. Maar het overhalen van alle belanghebbenden die nodig zijn om  Revenue Management op te nemen als onderdeel van de investeringsstrategie van een hotel, kan soms een zware strijd zijn.

Helaas wordt Revenue Management niet altijd volledig begrepen of op gelijke wijze gewaardeerd door alle eigendomsrollen, beleggersbelangen en bestuursleden met een belang in een dergelijk horecabedrijf. Het veranderen van deze perspectieven kan een uitdaging zijn, maar een hotel-RMS heeft zichzelf al van onschatbare waarde bewezen om hotels winstgevend te houden en de verwachtingen te overtreffen ondanks een uitdagende werkomgeving.

Hier volgen drie belangrijke argumenten die hoteliers kunnen gebruiken bij het aansnijden van het thema RMS-technologie met hotelbeheerders of investeerders:

1. Revenue Management is een kostenbesparing - geen kostenpost

Een hardnekkige misvatting die in de sector blijft bestaan, is dat Revenue Management kan worden gezien als extra kosten, als iets dat een "leuk hebbedingetje" is maar geen integraal onderdeel is van het runnen van een hotel. Operators met deze mindset kunnen in sommige gebieden van hun bedrijf uitstekend presteren, maar ze zien niet het grotere geheel van de technologie voor  Revenue Management. Met deze hulpmiddelen kunt u de kosten en de winstcentra van uw hotel in vogelperspectief bekijken en de koers van een locatie naar winstgevendheid verschuiven.

Tegenwoordig kan de technologie voor Revenue Management de omzet van bedrijfsactiviteiten verhogen en de productiviteit vanaf de eerste dag verbeteren, waardoor deze technologie steeds belangrijker wordt voor succes. Wanneer een geautomatiseerd Revenue Management systeem   (RMS) optimaal wordt gebruikt, heeft dit een positieve invloed op de efficiëntie en verbetert het de operationele prestaties van een volledig bedrijf. De geavanceerde prognosemogelijkheden helpen hotels ook om de personeelsbezetting van alle afdelingen beter te beheren.

Als een hotel bijvoorbeeld kan anticiperen op een nauwkeurige vraag, kan het ervoor zorgen dat het optimale aantal medewerkers aan het werk is en onderbezetting of overbezetting van het personeel voorkomen in perioden met een hogere of lagere vraag. Deze strategieën zijn voor elk hotel van vitaal belang om te overleven in een uitdagende arbeidsmarkt. Deze technologie kan er ook voor zorgen dat de personeelsbezetting op de juiste wijze wordt gehandhaafd, zodat de gastervaring ten allen tijde probleemloos en aangenaam is.

Gasttevredenheid is een cruciale factor voor  terugkerende gasten, de positionering van het reputatiebeheer en de merkbeleving. Hetzelfde principe kan worden vertaald in de gehele bedrijfsvoering van het hotel, voor een betere algehele personeelsbezetting en betere voorraadniveaus. Geoptimaliseerde loonkosten vertalen zich vervolgens in besparingen, die rechtstreeks bijdragen aan de winstgevendheid van het hotel.

2. Trek de juiste gast aan voor de juiste prijs

Hoger geplaatsten in hotels zijn zich ervan bewust dat niet álle zaken ook altijd goede zaken zijn. Hotels die werken zonder technologieën en strategieën voor Revenue Management, kunnen gemakkelijk in de val lopen als ze de volle capaciteit van hun locatie benutten zonder het best mogelijke tarief te bieden, waardoor er omzet wordt misgelopen van zakelijke kansen met hogere tarieven. Vergeet niet dat een vol hotel niet altijd een winstgevend hotel is. Met een geautomatiseerd RMS kunnen hotels beter klanten identificeren die de hoogste waarde op de lange termijn bieden.

Om het inkomstenpotentieel op de lange termijn van de beschikbare pool van gasten van een hotel te bepalen, moeten de hotels een holistisch beeld hebben van de activiteiten van hun gasten, niet alleen hun kameruitgaven . Gegevens uit transactiesystemen moeten worden geïntegreerd om een goed beeld te krijgen van de voorkeursactiviteiten van een gast en de totale waarde daarvan, rekening houdend met alle secundaire uitgaven, van online reserveringen tot uitchecken, van eten en drinken tot wellness, van gastenkamers tot cadeauwinkels en meer.

Naast het nemen van winstgevendere beslissingen kunnen hoteliers met deze gegevens beter gefundeerde beslissingen nemen over promoties, serviceaanbiedingen, voorraadniveaus en opties op het gebied van eten en drinken. Bovendien ondersteunen deze geïntegreerde gedragsgegevens verstandigere prijsbeslissingen, leverancierskeuzes en financiële strategieën. Prognoses en optimalisering kunnen vervolgens controlehandvatten bieden die ervoor zorgen dat de inkomsten voor elke hotelafdeling worden gemaximaliseerd.

3. Verbeter de hotelwaarde

De doorloop van extra inkomsten die voortkomen uit het juiste gebruik van Revenue technologie en -strategieën, kan direct van invloed zijn op de bedrijfsresultaten van een hotel. Door regelmatig gebruik te maken van Revenue Management om de inkomsten te verhogen, neemt ook het bedrag toe dat na aftrek van de kosten beschikbaar is, waardoor verdere herinvesteringen in het hotel mogelijk zijn. Deze strategie is de drijvende kracht achter een positieve cyclus van hogere inkomsten.

Om de cashflow te verbeteren en de bedrijfswaarde te verhogen, is het echt in het belang van hoteleigenaren om ervoor te zorgen dat ze het voortouw nemen op het gebied van Revenue Management. Voor eigenaren of groepsinvesteerders met meerdere nieuwe locaties in uitvoering of voor diegenen die hun portefeuille willen uitbreiden, zal het vanaf het begin bepalen van standaarden voor inkomstenbeheer in een hotelgroep of -keten de prestaties van hun totale portefeuille verbeteren.

Door gegevens te verzamelen en eigendommen te vergelijken, kunnen hoteliers beter de prijsstelling van een hotelketen in verschillende landen bepalen . Dankzij nauwkeurige prognosegegevens, in combinatie met marktonderzoek en -analyse, kunnen hoteliers ook realistische haalbaarheidsonderzoeken uitvoeren voor toekomstige hotels die willen toetreden tot de groep, voor investeringen in renovaties, of om toekomstige mogelijkheden voor het openen van nieuwe locaties te beoordelen

Wanneer u een RMS overweegt, is het belangrijk om te begrijpen hoe nuttig gegevens gebaseerde automatisering kan zijn. Met automatisering kunnen hoteliers de juiste klant vinden, op het juiste moment en tegen de juiste prijs. Dit leidt tot meer inkomsten, meer efficiëntie en een betere verdeling van het personeel.

 

Overig nieuws